Сторінки

Сторінки

Зверніть увагу

Читалочка


Вікторина Круїз -9 з прислівниками




Вікторина Круїз 8, прислівниками




Вікторина Круїз - 7





Вікторина Круїз- 6




Вікторина Круїз - 5





Вікторина Круїз-4




Вікторина Круїз- 3




Вікторина Круїз-2




Вікторина Круїз-1




Картинна вікторина




Читацьки блокнот




Вікторина "День Незалежності України!




Вікторина "Україна"




Вікторина "Винаходи людства"




Вікторина Гори



Карта Скарбів





Вікторина "Комахи"










Це наше і це твоє. Унікальний козацький човен Чайка - наш!





У зливу жахливу під кущем
Дуже змокли жук з джмелем.
*******
Черепаха чаплю вечором
Пригощала чаєм з печивом.
******
Горох у городі виріс небувалий
Горобці город пограбували.

* * *
Миші в шафі шаруділи
Шість шарфів шерстяних з`їли.

* * * 
Пироги перепечені
Перцем переперчені.




Читання творів Василя Сухомлинського
Мета: розширювати поняття дітей про те, що таке краса людської душі, спираючись на твори Василя Сухомлинського. Розвивати вміння творити добро у повсякденному житті. Виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.
Зала, де проводиться свято, прибрана квітами, повітряними кульками, плакатами, на яких написані прислів’я, приказки, вислови про людську доброту: «Доброму завжди добре», «Робиш добро — не кайся, а робиш зло — на зло й сподівайся», «Все добре переймай, а зла уникай», «Не одежа красить людину, а добрі діла», «3 ким поведешся, того й наберешся» та ін. А також вислови, які виділені в тексті, щоб діти їх запам’ятали. Посередині портрет В. Сухомлинського. У святі беруть участь учні різних вікових груп, їхні батьки, бабусі та дідусі.
Таким був Василь Сухомлинський — великий педагог, мудрий учитель, чудова людина. Він віддавав дітям красу і тепло своєї душі, він ніс на долоні своє щире серце, бо був насправді доброю і щирою людиною. В його палкому серці жила велика доброта і любов до всього світу. Василь Сухомлинський не лише навчав дітей, він прищеплював кожному з них найкращі людські якості, виховував у них доброту, чуйність, людяність, патріотизм, любов до батьків, до людей і до рідної землі. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори: коротенькі повчальні і дуже змістовні. Його любов до дітей була такою великою, як сонце.
Василь Сухомлинський народився у 1918 році в селі Василівка на Херсонщині (нині Кіровоградська область) у бідній селянській сім’ї. Ріс він звичайною дитиною. Та серце у нього було чутливе і щире, переповнене ніжністю і любов’ю до людей та навколишнього світу. Він вирішив присвятити своє життя навчанню і вихованню дітей. Тому і обрав освітянську ниву. Подолавши всі житейські труднощі, пройшовши через страшну війну і біду, через нестачі і голод, він ще більше переконався у тому, що його покликання — діти, що їм він прагнув віддати своє серце і сповнену світлою любов’ю сонячну душу.
З 1935 року починає свою педагогічну діяльність, а з 1948 року і до останнього подиху свого життя (1970 р.) Василь Сухомлинський — незмінний директор Павлиської школи. Тут, у мальовничому селі, він працював, творив, навчав і виховував дітей. Сотні його вихованців пішли у світ зі світлою і щирою душею. Такі люди роблять наш світ радісним, добрим і сонячним. Для цього варто жити.
Сьогодні ми з вами прочитаємо і послухаємо його оповідання і казки, сповнені тепла і сонця. З багатьма його творами ви вже знайомі. Вони допоможуть зрозуміти вам найбільшу мудрість — людина приходить у цей сонячний світ для добра. Творити повсякчас добро для інших — це велике покликання людини.
На сцену виходить Доброта в супроводі дітей. На головах у дітей кольорові або білі віночки з написами: Ласка, Співчуття, Щирість, Щедрість, Чуйність, Прихильність, Любов.
Доброта. У нашому чарівному світі повинна правити доброта, щоб душі дітей були чистими і світлими. Щоб усі люди були щасливими, а світ добрим, яскравим і кольоровим. Бо для чого люди приходять у світ?
Діти. Люди у цей світ приходять для добра.
Доброта. Так, діти. Я на свято до вас прийшла не сама. Зі мною мої добрі і милі сестрички, без яких не було б і мене. Сьогодні вони прочитають оповідання Василя Сухомлинського, щоб ви почули і зрозуміли, що жити треба чесно і порядно, що треба бути добрим і намагатися позбавлятися негативних рис, щоб душа була світлою і чистою, а серце добрим.
Вибігає на сцену Зло, усе в чорному. Разом з ним його друзі. У кожного одяг переважно чорний і сірий, а на головах віночки з дрібних чорних квітів і написи: Пустунці, Брехунці, Злючки, Сердючки, Зухвальці, Лінивці, Забіяки, Задаваки...
Зло. Що це? Що це? Чому ви на сцені без нас та ще й підлещуєтеся до дітей? Хто ви без нас? Смішно, та й годі. Якби не було нас, ось таких поганеньких і чорненьких, то звідки б ви дізналися, що ви всі такі добрі, лагідні, щирі? Усе в житті має свою протилежність, як день і ніч, чорне і біле, війна і мир. Ось так! Без цього аж ніяк не можна. А ви тут самі правити хочете цим світом. Не буде цього, бо в світі є ще й ми. Без нас нічого не буває. Так само, як не буває тепла без холоду, радості без смутку. Ми хочемо, щоб всі стали такими, як ми, і жили з нами, билися, кричали, ламали, розкидали, смітили і все нищили. Це ж так потішно!
Друзі Зла
Ми зухвальці й забіяки,
Ми пихаті задаваки.
Злі ми всі, ну просто злючки,
І сердиті всі — сердючки.
Ми лінивці й пустунці,
Ненаситні брехунці.
Зло ми любимо робити
І не вміємо дружити.
І не хочем жити в мирі,
Смітим в школі і в квартирі,
Все ми нищимо повсюди.
Ми такі зухвалі люди,
Всіх запрошуєм до нас.
З нами жити — просто клас!
Всі такі ми від природи,
Війни любимо й незгоди.
Ще пітьму і темноту,
Ми не терпим доброту!
Доброта. Зачекайте, зачекайте. Я з вами не погоджуюсь. Якщо ви будете правити цим світом, то й самі пропадете, бо ж не буде миру на Землі, а лише руйнація, пітьма, морок, горе і біда. Чи не так? Зло породжує ще більше зло, а тому вам дуже швидко нічого буде ламати і руйнувати, нищити і шкодити. Ви самі себе знищите.
Чуйність. Звичайно, у світі є антоніми майже до всіх добрих слів, але треба, щоб переважало добро, а не зло, щоб переважало світло, а не пітьма. Я впевнена, якщо переважає чуйність, то немає кривди і болю.
Любов. Якщо у світі є любов, то нема війни. А діти ростуть щасливі і радісні.
Щедрість. Якщо у світі переважає щедрість, то всі ситі і немає голоду, бо щедрий поділиться з усіма.
Щирість. А якщо переважає щирість, то немає брехні, є правда, і всі серця відкриті і чесні.
Прихильність. Якщо є прихильність, то немає задавак і забіяк, а всі люди один до одного ставляться по-дружньому, прихильно, поважають одне одного.
Співчуття. Якщо переважає співчуття, то біда відходить геть, бо люди допомагають одне одному словом і ділом, кажуть щирі і добрі слова, а горе відступає.
Ласка. А якщо переважає ласка, то не буде жодного черствого серця, не буде в душах людських кришталиків льоду, а буде всім тепло і затишно.
Доброта. Тому ми не допустимо до наших дітей Зла. Нехай воно іде від них далеко-далеко з нашої живої і прекрасної планети Земля. Геть від нас, нам з вами не по дорозі. Для всіх у цьому залі добре ім’я — найкраще багатство! Бо хто людям добра бажає, той і собі має. А хто бажає зла, з тим ми не дружимо і не хочемо йти з ними. Йдіть від нас!
Діти виконують танець, у якому виганяють Зло і його друзів.
Доброта. З добрим поживеш — добре переймеш, а з лихим зійдешся — й свого позбудешся. Отже, пам’ятайте всі: з ким поведешся, того й наберешся. Бо лихий добро псує. Тому вчіться творити добро і дружити з добрими людьми.
А тепер ми звернемося до творів Василя Сухомлинського і послухаємо, які життєві уроки він нам дає.читати далі


 Львівська обласна бібліотека для дітей 


Організатори: журнал “Джміль”,
Простір української дитячої книги “БараБука”
Напевно, у кожного з нас є своя улюблена тваринка. З кимось вона живе поряд, у квартирі, її можна попестити, поговорити з нею. Хтось може спостерігати за милою серцю істотою в зоопарку — надто вже недомашня. А хтось бачить своїх улюбленців лише у фільмах про природу та на сторінках книжок — чи то дуже грізні, чи екзотичні вони, а може, велетні…
А ще є тварини, які можуть прийти до кожної домівки, не займають багато місця, не завдають клопоту, не вимагають догляду. Здогадалися? Ці тваринки живуть на сторінках книжок. Вони дуже товариські, полюбляють допитливих маленьких читачів, які пильно стежать за їхніми пригодами.
Цього року Джмелик і БараБука придумали читацько-образотворчий конкурс “Моя улюблена книжкова тваринка”. Вони дуже сподіваються навесні створити величезну галерею з робіт учасників. Тож приєднуйтеся!
Бажаєте взяти участь у конкурсі?
  1. Намалюйте свою улюблену тваринку —
    книжкового персонажа.
  2. Розкажіть нам про неї. Якщо вмієте писати,
    то у листі. Якщо ні — попросіть дорослих
    записати відео з вашою розповіддю.
  3. ЗАПОВНІТЬ
    анкету учасника
  4. Надішліть роботи (фото, відео)
    та анкету на адресу редакції.
  5. Встигніть зробити це до 20 квітня 2018 року.
Що чекає на переможців та лауреатів?
  • Переможець отримає приз від БараБуки — 6 книжок нової серії “Читальня” видавництва “Ранок”.











Список рекомендованої літератури на літо 2017

Для учнів, що закінчили 3 клас
Дорогі учні,  хай це літо принесе вам море позитивних емоцій і вражень, принесе  у ваше життя кілька хороших друзів чи знайомих і поєднає вас любов'ю до художньої літератури. Читайте з насолодою та міцнійте тілом і душею, любі наші діточки.


Літературне читання

1.В. Нестайко «Одиниця з обманом», «Шурка і Шурко»

2. В. Сухомлинський «Квітка сонця» (збірки оповідань)

3. М. Трублаїні. Збірки оповідань про Волоханя.

4. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра»

5. Г. К. Андерсен. Казки

6. О. С. Пушкін. Казки

7. Ніна Куфко, Неля Шейко-Медведєва. П’єси – казки.

8. Легенди та міфи народів світу

9. І. Крилов, Л. Глібов, Езоп. Байки

10. Дж. Стронг «Гармидер у школі», «Ракета на чотирьох лапах»

11. Саша Чорний «Щоденник Фокса Міккі»

12. С. Дерманський «Чудове чудовисько»

13. Лідія Чарська «Нотатки маленької гімназистки»

Цікаві твори

1. Анатолій Костецький «Пригоди славнозвісних книг»

2. Паола Утевська «Історія фарфорової чашки»

3. Михайло Слабошпицький «Нащадок тарпанів»

4. Володимир Малик «Князь Кий»

5. Спиридон Черкасенко «Пригоди молодого лицаря»

6. Міхаель Енде «Момо»

7. Доктор Сьюз (Теодор Сьюз Гайзель) «Великодушний лось Тідвік»

8. Ельса Бесков «Дідок, що говорив примовками»

9. Леонід Павленко «Доброта»


        Цікаво почитати влітку))

1. Іван Франко. Фарбований лис.

2. Микола Коцюбинський. Хо.

3. Майк Йогансен. Оповідання для дітей.

4. Віктор Близнець. Женя і Синько.

5. Василь Симоненко. Казки.

6. Микола Вінграновський. Гусенятко. Сіроманець.

7. Всеволод Нестайко. Одиниця з обманом.

8. Всеволод Нестайко. В країні сонячних зайчиків.

9. Всеволод Нестайко. Незвичайні пригоди у лісовій школі.

10. Всеволод Нестайко. Тореадори з Васюківки.

11. Всеволод Нестайко. Загадка старого клоуна.

12. Владимир Киселев. Девочка и птицелет.

13. Галина Малик. Злочинці з паралельного світу.

14. Галина Малик. Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії.

15. Володимир Рутківський. Вогонь до вогню.

16. Володимир Рутківський. Гості на мітлі.

17. Володимир Рутківський. Джури козака Швайки.

18. Леся Воронина. Прибулець з країни Нямликів.

19. Оксана Лущевська. Дивні химерики.

20. Галина Ткачук. Вечірні крамниці вулиці Волоської.


↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫↫




Книжки, які не псуються від спеки: що читати дітям на канікулах  


Радо повідомляємо вам імена переможців конкурсу за творчістю письменника Анатолія Григорука, оповідання, казки, вірші та переклади якого входять до скарбниці української дитячої літератури. 📚
Щиро дякуємо працьовитим учителям, бібліотекарям та батькам, які так активно включилися в роботу й залучили дітей до читання мудрого й глибокого художнього слова.

Анатолій Григорук надписав усім учасникам конкурсу свої книжки і переказує теплі вітання. Нижче — його лист до усіх вас.
"Весела Абетка" красно дякує благодійниці конкурсу Олені Гордієвич Елена Гордиевич, з чиєї ласки учасники конкурсу отримають книжки 🌷.
Обіцяні призи отримають не тільки переможці, а й кожен учасник. 👶
А ось ті, хто здобув перемогу:
🌻 Учні 2 класу Олексіївської школи на Запоріжжі (вчителька Людмила Ставицька)
🌻 Учні 4-В класу Кременчуцького ліцею №4 (вчителька Валентина П'ятницька)
🌻 Міруся Лаврищева, Маринка Троян та учні 1-го класу Привільненської школи на Донеччині (вчителька Наталія Гусарова)
🌻 Дрогомирецька Ліза, Усманова Даринка та учні 2 класу Привільненської школи на Донеччині (вчителька Людмила Андреєва)
🌻 Учні 3-В класу Решетилівської школи на Полтавщині (вчителька Валерія Коровіна) 
🌻 Владик Лукашенко та учні 3-А класу Решетилівської школи на Полтавщині (вчителька Юлія Григоренко)
🌻 Марійка та Дмитрик Пройди з Краматорська 
🌻 Читачі київської бібліотеки ім. Василя Симоненка та 2 кл медичної гімназії №33 м. Києва 
🌻 Микита Лукаш з Харкова
🌻 Учні Кам’янець-Подільської школи №12 (вчителька Інна Сварник)
🌻 Читачі Орлівської сільської бібліотеки на Чернігівщині (бібліотекар Світлана Цурган)
🌻 Учні 1-Б класу Полтавської гімназії № 31 (вчителька Олена Булига)
🌻 Софійка Кривенко з Решетилівської школи на Полтавщині
🌻Учні 1-А класу Решетилівської школи на Полтавщині
🌻 Читачі Решетилівської районної бібліотеки для дітей на Полтавщині
🌻 Катаріна Дебела із міста Фрібур
🌻 Аллочка Снітко з Новгорода-Сіверського на Чернігівщині 
🌻 Антонінка Чіка з с.Сільце Іршавського р-ну на Закарпатті
🌻 Тетянка Паньканинець з с.Сільце Іршавського р-ну на Закарпатті
🌻 Учні 4 класу Покрівецької школи на Львівщині 
🌻 Учні 3-А класу Голованівської школи-гімназії імені Тараса Шевченка (вчителька Оксана Ряба)
🌻 Учні 3-Б класу школи №1 м. Зеленодольська на Дніпропетровщині (вчителька Тетяна Потіп, бібліотекар Олена Сковородко) 
🌻 Учні 2 - В класу Солонянської школи №1 на Дніпропетровщині (вчителька Людмила Силиверстова) 
🌻 Максимчик Мар'євський з Полтави
🌻 Софійка Перфілова, учениця Миколаївської школи Волноваського району на Донеччині (вчителька Рита Боришкевич)
🌻 Читачі Миргородської на Полтавщині міської бібліотеки для дітей (бібліотекар Людмила Маркова)
🌻 Женечка Жалій з Полтави
🌻 Алінка Цимбал з Києва
Невдовзі переможцям конкурсу надійдуть заслужені книжкові подарунки.        ↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜↜

              "Весела абетка" і 3-Б клас





20 березня письменникові 
Анатолієві Григоруку виповнюється 85! 
З цієї нагоди «Весела абетка» оголошує конкурс.

У ньому можуть взяти участь:
- окремі хлопчики й дівчатка
- бібліотеки
- дитсадки, школи та інші гарні гурточки діток.
Умови конкурсу:
Виберіть на свій смак одне з чудових оповідань, віршів чи перекладів Анатолія Григорука за цими стежками:
Бабусина прем'єра http://abetka.ukrlife.org/grygoruk8.html
Чарівна паличка http://abetka.ukrlife.org/grygoruk11.html
Поросятко на ім’я Кабасик http://abetka.ukrlife.org/grygoruk30.html
Три гномики http://abetka.ukrlife.org/grygoruk23.html
Казочка про великий гриб http://abetka.ukrlife.org/grygoruk17.html
або інші твори чи переклади письменника за стежкою:http://abetka.ukrlife.org/chytanka.html


Якщо ви любите виступати: прочитайте напам'ять один з віршів письменника і зробіть запис на відео.

Якщо ви любите писати: напишіть письменникові листа про те, яке його оповідання, казка чи вірш сподобалися вам найбільше і чому. Листи надсилайте на нашу адресу.

Якщо ви любите малювати, ліпити, шити, майструвати: виконайте роботу за оповіданням, казкою чи віршем письменника.

Якщо ви любите театр: розіграйте п'єску — будь-яку: лялькову або живу — за твором письменника і зробіть запис на відео.

Переможцям дістануться надписані автором чудові книжки. Переможці-бібліотеки, групи та гурточки дітей отримають добірки книжок Анатолія Григорука.

Решта учасників конкурсу отримають книжечки-мініатюрки з автографом письменника.

Роботи надсилайте до 17 квітня 2017 р. на адресу:
Миколі Владзімірському («Весела абетка»)
а/c № 35
Київ-71
04071
та на e-mail: vesela_abetka@ukr.net
Джерело: https://www.facebook.com/

👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾
Коло читань для школярів)))


До «Кола читання» оновленої програми «Літературне читання» у 2-4 класах увійшли сучасні українські дитячі письменники. У програмі не називаються конкретні тексти, хоча є жанрова рекомендація щодо кожного автора.


Наразі готується до друку навчальний посібник «Хрестоматія сучасної української дитячої літератури»: до кінця року за державний кошт книжка має вийти у «Видавництві Старого Лева»; також з’являться кілька комерційних хрестоматій в інших видавництвах.

Тим часом БараБука на допомогу вчителю пропонує список книжок для молодшого шкільного віку пера рекомендованих письменників. Звертаємо вашу увагу, що ці твори не позиціонується як обов’язкове читання на уроках: ключовою є роль учителя, який обирає твори згідно з рівнем читацького досвіду своїх учнів.   далі

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💙💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

Чому верба завжди біля води росте


Придивіться уважно: йде весна, пробуджує, забарвлює світ довкола. Кожен клаптик землі, кожна рослинка радіють теплу та сонечку. І в кожної — своя таємниця, яка розкриється тільки тому, хто вміє фантазувати та має пильне око. Прислухайтеся до легенд рідної землі — більше дізнаєтеся про свою Батьківщину.



ЯК ОКСАНА ВЕРБОЮ СТАЛА
Колись давно в одному селі жила вродлива дівчина Оксана. Дуже полюбляла вона вбратися у вишивану сорочку, плахту, взути на ноги червоні чобітки, надіти на шию намисто, прикрасити волосся стрічками. І так гарно вбрана ходила дівчина на річку — помилуватися своїм відображенням в її гладкому плесі. Могла годинами так сидіти, задивляючись на свою вроду та усміхаючись сама до себе. Кликали Оксану дівчата водити хороводи, а вона лише плечима знизувала. Мати просила доньку допомогти — води з криниці принести, на городі попоратися. Та у відповідь завжди чула лише: “Ой, не зараз, мамо…”.
Одного вечора, коли дівчина, як зазвичай, стояла на березі, з води визирнув Водяник. Побачив він красуню та й завмер, зачарований її вродою. Саме у цей час нагодилася Оксанчина матуся й покликала дівчину додому. А та у відповідь: “Не хочу йти до хати! Немила вона мені! Я б так усе життя стояла край води, милуючись своєю вродою!”. Почувши таке бажання Оксани, Водяник умить виконав його. І тут ніжки дівчини перетворилися на коріння, яке міцно трималося за берег, і вже не могла красуня зрушити з місця. Гнучкий дівочий стан став тонким вербовим стовбуром, руки перетворилися на гілля, а довге кучеряве волосся — на тонесенькі гілочки, що схилялися до самої води, торкаючись свого відображення в ній. Саме так, як мріяла Оксана. А Водяник, плеснувши по воді хвостом, опустився, задоволений, на самісіньке дно: тепер красуня-верба завжди буде перед його очима.

ВЕРБА ГАРНА ТА КОРИСНА
   Верба — одне з найулюбленіших дерев українців. Її можна побачити біля ставків, на берегах річок, обабіч доріг, коло криниць.
   За тиждень до Великодня християни святкують Вербну неділю. Цього дня колись Христос повертався до Єрусалима, і люди врочисто встеляли йому дорогу пальмовими гілками. Звідси й звичай освячувати гілля дерев, а в Україні — саме верби.        Щороку на Вербну неділю селяни, повертаючись з церкви, встромляли у землю освячені галузки, й вони виростали у великі дерева.
“Де верба — там і вода”, — мовиться в прислів’ї. Люди вже давно помітили, що це дерево росте біля чистої води, й за допомогою вербового прутика навчилися шукати джерела. Під вербою і криниці копали.
    Верби найперші розквітають напровесні. Їхні пухнасті квітикотики вкриті жовтуватим серпанком пилку. Ми милуємося їхньою красою, а бджілкам вони дають першу поживу після зимового голоду — нектар і пилок. Кого ще годує верба? Молодими вербовими пагонами та листям полюбляють ласувати кози та інші свійські тварини.

► Як використовують вербову лозу? Чи бачили ви вироби з неї? Які?
  З верби плетуть кошики, тини, меблі та різноманітні сувеніри. Деревину верби використовують у будівництві, з неї виготовляють човни.
Верба — один із символів України, а ще — життя й материнства. Наші пращури вірили, що сонце п’є воду з вербових листочків, і саме тому вони такі схожі на сонячні промінці.

► А на що вам здаються схожими верба, її листя,
гілочки, пухнасті котики?

   Вирушайте на прогулянку до найближчої водойми. Там ви обов’язково побачите вербу. Помилуйтеся цим чудовим деревом. Воно миле українському серцю!

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗Вправи на розвиток мовленнєвого апарату


Дихальна гімнастика
Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення):
● задути свічку;
● здути пушинку;
● погудіти, наче пароплав;
● зобразити свист вітру;
● зробити язичком рухи маляра, що фарбує стіну;
● продзижчати, наче жук;
● зобразити шум лісу;
● зобразити шум мотору, що працює.
Вправа «Подивись і повтори»:
● витягнути губи трубочкою;
● зімкнути губи;
● показати губами букву «О»;
● облизати губи;
● зробити язичком рухи маятника.
Вправа «Прочитай по губах»
Мета: чітке артикулювання звуків, щоб інші могли за рухами губ прочитати слово.
Вправа «На одному диханні»
Подані стовпчики слів прочитати на одному диханні.
Вправа «Скоромовку скоро скажемо»
Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів.

Цінність скоромовок полягає не в смисловому навантаженні, а в такому підборі і розстановці слів, вимова яких вимагає певних зусиль і сприяє виробленню дикції, правильної артикуляції. Також скоромовки збагачують словниковий запас та сприяють підвищенню культури мовлення.

Вимова скоромовок сприймається як весела розвага, тому діти їх люблять: той, хто прагне швиденько розповісти скоромовку, часто потрапляє у смішне становище, «спотикаючись» чи перекручуючи слова. Скоромовки легко засвоюються дітьми й допомагають удосконалювати навички читання.

                Скоромовки
● Ворона проворонила вороненя.
● Пік біля кіп картоплю Прокіп.
● Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.
● Розкажу вам про покупки, про покупки, про покупки, про покупочки мої.
● Улас у нас, Панас у вас.
● Через грядку гріб тхір ямку.
● Водовоз віз воду з водопроводу.
● Їла Марина малину.
● Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
● На возі коза, під возом лоза.
● На річці Лука спіймав рака в рукави.
● Дрова рубали два дроворуби.
● Біжать стежини поміж ожини.
● У бобра добра багато.
● Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
● Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.
● Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.
● Як місили тісто в місті —
Усе місто стало в тісті.
● Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
● Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.
● Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
● Семен сіно віз — не довіз:
Лишив сани — узяв віз.
● Пиляв Пилип поліна з лип,
Притупив пилку Пилип.
● Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіточок.
● Коса косить — бруса просить,
Косар Герасим погострив — клин окосив.
● Був бик тупогуб, тупогубенький бичок.
● Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука — буде букові наука.
● Надворі трава,
На траві дрова.
Не рубай дрова,
Бо трава здорова.
● Прийшов Прокіп, налляв окріп.
Іде Гаврило — ще не зварилось.
Прийшов Денис — налляв сім мис.
Прийшов Тарас — з'їв все нараз.
Вправа «Чистомовку кажи чисто»
Логопедичні чистомовки та вправи на автоматизацію звуків у словах та реченнях допомагають вимовляти слова чітко та зрозуміло.
Можна урізноманітнити вправу зміною гучності або тембру голосу, тобто одні й ті самі рядки промовляти по-різному: голосно, тихо, швидко або повільно.

     Чистомовки
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.
***
Моркву, перець і гарбуз
Посадив старий дідусь.
Пестив їх та поливав
Гарний урожай зібрав.
***
Трамвай, тролейбус і метро —
Це наш громадський транспорт.
Його ми мусим берегти,
Бо пішки прийдеться іти.
***
Я по воду на криничку
Поведу малу сестричку.
Хай відеречко бере,
Водички трохи набере.
***
Йшов по бору старичок,
Опирався на дрючок.
***
На городі у Марічки
Агрус, огірки, порічки.
***
В рукомийнику помию
Руки я брудні.
Хай подасть мерщій сестричка
Рушничок мені.
***
Рута-м'ята розпустилась —
Ароматна і кріпка.
Бджоли та джмелі над нею
Наче пляшуть гопака!
Рома та Рита співають у хорі,
Ввечері разом гуляють надворі,
Разом додому ідуть, як пора.
Рома та Рита — це брат і сестра!
***
Варить борщ Борис-моряк:
Морква, помідор, буряк.
«Вийде борщ смачний у нас,
Пригощу я, друзі вас!»
***
Вправа «Читай, як актор»
Прочитайте поданий віршик з різними інтонаціями.

 Вправа «Читай, як диктор»
Прочитайте текст правильно та виразно, як диктор на телебаченні.
Вправи на розвиток уважності

Вправа «Не спіткнусь»

Прочитай уважно і знайди слово, що відрізняється однією літерою.
Син      Сани      Писали
Син      Сани      Питали
Син      Сами      Писали
Сир      Сани      Писали

Вправа «Де шпигун?»
Прочитай уважно й знайди зайве слово.
КАРТА, ПАРТА, КОЗА, ДОШКА.
РУЧКА, ПТАШКА, ГУМКА, ПЕНАЛ.

Вправа «Щоб речення зрозуміти — слова треба розділити»
СОНЦЕЯСНЕЄВСТАЄБУДЕДЕНЬГАРЯЧИЙ.
БДЖОЛАМАЛААЙТАПРАЦЮЄ.
Сонце яснеє встає - день буде гарячий.
Бджола мала, а й та працює.



Вправа «Покажу словечко — знайдіть його містечко»
Прочитайте уважно текст. Знайдіть речення, в якому є слово, що написане на дошці.
Учитель прикріплює до дошки емонстрацій

ну картку або пише сово на дошці.


Вправа «По стежці»
Прочитай правильно слова, рухаючись по стежці.
Хто га чи є, ба то є.
ба то та той га зна


Вправа «Хто прислів'я складе, той мудрість знайде»
Потрібно переставити слова так, щоб вони утворили відоме прислів'я.


читає | той
Хто
знає
багато
все


Хто багато читає, той все знає.


Вправа «Склади слова з літер слів»
Шкарпеточка (рак, перо, шпак, точка, пара, Петро, карточка...);
горошиночка (гора, шина, шинок, риночка, корч, нори, шир...);
снігопад (нога, погін, ніс, сіно, дно, піна, сніг, сніп...).


Вправа «Утвори за зразком»
дерево — дерев'яний;
солома — солом'яний;
трава — трав'яний;
кропива — кропив'яний;
вовна — вовняний;
глина —глиняний.


Доцільно прокоментувати правило уживання апострофа.


читати — читання;    шити — шиття;
писати — писання;    плавати — плавання.


Доцільно прокоментувати правило позначення на письмі подовжених м'яких приголосних.
добро — добрий;           малина — малиновий;
зелень — зелений;          горобець — гороб'ята;
вишня — вишневий,      соловей — солов'ята;
бузок — бузковий;        голуб — голуб'ята;
буряк — буряковий;     ластівка — ластів'ята;
горіх — горіховий.


Гра «Розгадай анаграми»
Учитель пояснює дітям, як відгадати кожен тип загадок.
(Даю кілька прикладів, щоб потренувати дітей у відгадуванні, а потім уже систематично використовую цей матеріал у роботі.)
Наприклад.
Заміни букву, щоб вийшло слово
ч і Н — я частина доби,
ч і П — я грію щозими,
ч і Р — предметом стану я, от вам загадка моя.
(Ніч, піч, річ).


Перестав букви, щоб вийшло нове слово
Село           осел
Лісок          сокіл
курча         ручка
старий       айстри
кіт              тік
марка         рамка
кури           руки
гори           роги
тіло            літо
банка         кабан
сосна         насос
нора           рано.


Буквені загадки
Перша у Москві і на Марсі я, і у Мінську теж не остання. (Буква М).
Знайдете мене у Києві, Каневі, Корсуні. (Буква К.)
Вправи на формування швидкої реакції на слово

Вправа «Знайди два однакових слова»

Каркас, карась, карат, каркати, карниз, карниз, карта
Катер, кратер, катет, катет, катіон, катод, каток
Вправа «Знайди закінчення»
Прочитай подані слова. Поміркуй, які закінчення ти б додав до них. Чому?
Гарн...   пісня   біл...  гуска
яскрав...   сонечко   дружн...   учні.
Вправа «Здогадайся, що за слово?»
Назвіть подані літери та поміркуйте, яке це слово.
В_р_с_нь _бл_к пр_н_с з_п_шн_х.
(Вереснь яблук приніс запашних.)
Вправа «Кожній букві — своє місце»
Назви подані літери, поміркуй. Перестав їх так, щоб вийшло знайоме тобі слово.
ГИНАК (книга)                РУЖЛАН (журнал)
КАВІТЛИС (листівка)     ТАЗЕГА (газета)

Анаграми-тексти

У сілі
тоСяв ражкий недь. гоІр і реСгій шіпли в сіл. ниВоліси діп лияною. маТлубаніть. киЯй візр в сугтому ліглі? аТ ец дура лібка!

У лісі
Стояв жаркий день. Ігор і Сергій пішли в ліс. Вони сіли під ялиною. Там була тінь. Який звір в густому гіллі? Та це руда білка!

миЗа
тоСять гомозні докинь. пеТер ріпотні вокзали і жилі. віДчатка ат лопхчики рустом жі- бать ан вокзанку. ниВо вокзають оп дульо ан вокзалах. кільСки міхус і дарості!

Зима
Стоять морозні деньки. Тепер потрібні ковзани і лижі. Дівчатка та хлопчики гуртом біжать на ковзанку. Вони ковзають по льоду на ковзанах. Скільки сміху і радості!

айГ
аз кірою будовий айг. иМ сачто лугяємо в агю. взДінко пісвають жичі. віЦтуть ноквалії. кіЯ ниво худмяні! реБежіть іц вітки. еН вірть їх.

Гай
За рікою дубовий гай. Ми часто гуляємо в гаю. Дзвінко співають чижі. Цвітуть конвалії. Які вони духмяні! Бережіть ці квіти. Не рвіть їх.
Вправа «Я прикмети називаю. Хто словечко відгадає?»
(Учитель називає ознаки слів та пропонує дітям за цими ознаками назвати предмет.)
Червоненьке, кругленьке, солодке, запашне. (Яблуко)
Надійний, відданий, щирий, вірний. (Друг)
Білий, холодний, іскристий. (Сніг)
Висока, білокора, струнка. (Береза)
Хижий, сірий, страшний. (Вовк)
Руда, хитра, пухнаста. (Лиса)
Полохливий, куцохвостий, довговухий. (Заєць)
Червона, запашна, чудова. (Троянда)
Кислий, жовтий, довгуватий. (Лимон)
Вправа «Ти початок прочитай та прислів'я відгадай»
(Дітям дається прислів'я без останнього слова. Прослухавши його, вони повинні додати слово відповідно до змісту прислів'я.)
Одна книга тисячі людей ... (навчає).
Без гарного друга — смуток та ...(туга).
Вправа «Уважно читай — слово-ключ не пропускай»
Прочитай уважно текст та порахуй, скільки разів автор вжив у ньому слово берізка.

Берізка

У лісі на галявині виросла струнка білокора берізка. Вона була гарненька, зелененька і раділа з цього. Та ось прийшла осінь і розфарбувала берізку в золотий колір. Спочатку берізка злякалась, а потім зрозуміла, що стала ще гарнішою.



Але згодом золоте листячко почало опадати. І берізка засмутилася.
Та ось одного разу до неї підлетів вітерець. Він сказав берізці, що не варто журитися.
- Треба трохи почекати. Скоро настане зима. Вона вкриє тебе білим снігом, і ти станеш білосніжною. А потім прийде весна — і ти знову зазеленієш!
Вправа «Знайди ознаки»
Учитель дає слово — назву предмета. Дітям потрібно знайти у тексті ознаки цього предмета.
Наприклад, берізка — струнка, білокора, гарненька, зелененька, білосніжна.

Вправи на розширення кута зору
Темп читання дитини багато у чому залежить від ширини поля зору, тобто від кількості слів, що сприймаються нею за час однієї зупинки очей та кількості зупинок. Таким чином, можна зробити висновок: швидше читати — означає «ширше дивитися», тобто захоплювати в поле зору якомога більше слів. Для цього потрібно:
● зменшити число зупинок очей;
● збільшити число слів, що сприймаються за одну фіксацію.

Вправа з крапкою
В основі таких вправ завдання: дивитись, не зводячи очей, на певну крапку, намагаючись побачити те, що поруч з нею.
Наприклад:
МИ ● ТИ    ВО ● НА
Вправа «У квадраті чарівному прочитай слова»
Будь уважним. Прочитай слова у рядках та колонках.
В О В К      С Н І Г       П Л О В
О Р Е Л      Н О Г И     Л И С А
В Е Н А      І Г О Р       О С Р Т
К Л А С     Г И Р І       В А Т А
Вправи з таблицями Шульте
Таблиці Шульте — це таблиці чисел від 1 до 25, де числа розташовані у випадковому порядку.






Варіанти завдань:
● назви та покажи всі числа в порядку зростання;
● назви та покажи всі числа в порядку убування;
● покажи всі числа, що діляться на два.
Можна ускладнити завдання та виділити центральну клітинку червоним кольором. Орієнтуємо дитину дивитися на червону клітинку, але показувати ті числа, що називає вчитель. Тільки потрібно слідкувати, щоб дитина дивилася саме в центр таблиці.
Можна дати завдання знайти та показати всі числа за визначений час. Для цього доречно спочатку визначити час, який потрібен для виконання, а потім його зменшити в два або три рази.
Вправи з таблицями Швайко
Мета роботи з таблицями Швайко: навчання вертикального руху очей. Таблиці читаються згори донизу
Вправи на розвиток оперативної пам'яті
Зорові диктанти
Установлено, що розвиток техніки читання часто слабко розвивається з-за нерозвиненої оперативної пам'яті. Робота над її розвитком ведеться за допомогою зорових диктантів, що були розроблені І. Т. Федоренко. Робота відбувається в такій послідовності: колективне читання речення — індивідуальне читання про себе — закриття запису та запис речення у зошит — перевірка правильності написання.
Тексти зорових диктантів 
Речення
Число букв
Час показу (хв.)

1
2
3
4
5
6
Набір №1
Віє вітер.
Мокре небо.
Поле чорніє.
Небо похмуре.
Петро хворий.
Кольори осені.

8
9
10
11
11
12


4
4
5
5
5
6

1
2
3
4
5
6
Набір №2
Світить сонце.
Я збираю суниці.
У лісі пасли кіз.
Слухай терпляче.
Дні стали дощові.
У лісі зацвів ряст.


12
13
13
14
14
15

6
6
6
7
7
8

1
2
3
4
5
6
Набір №3
Прилетіли пташки.
Лісоруб зрубає дуб.
Ліза витерла дошку.
Весело біжать діти.
Дятел лікує дерева.
Весело тече струмок.


15
16
16
16
16
17

8
8
8
8
8
8

1
2
3
4
5
6
Набір №4
Вся природа засинає.
І щодня все холодніше.
Знову дощик накрапає.
Сонечко світить і гріє.
Дуби, мов парубки чубаті.
Яскраво світить сонце.

17
18
18
19
19
20

8
7
7
7
7
7


Починати демонстрацію речень потрібно з одного речення, поступово доводячи до п'яти-шести речень одночасно. Після цього завдання можна ускладнити такими прийомами:
● запишіть перше та четверте речення;
● запишіть друге, четверте та шосте речення;
● запишіть речення з другого по шосте;
● запишіть речення у зворотному порядку.


Гра «Не зіб’юсь”    Прочитай швидко слова. Не спіткнись на слові, яке Види читання, що впливають на розвиток швидкісного читання


● Читання учнями вголос.
● Напівголосне читання.
● Мовчазне читання.
● Вибіркове читання.
● Вибіркове читання за малюнками.
● Вибіркове читання за запитаннями.
● Читання в особах.
● Читання ланцюжком.
● Дати повні відповіді на запитання до тексту, зачитати їх.
● Читання на одній ноті.
● Чергування голосного й мовчазного читання.
● Читання зі зміною темпу.
● Читання-гудіння.
● Читання виду «Пташиний базар».
● Зачитати питальні (окличні) речення.
● Читання тексту з першою закритою буквою у слові.
● Читання тексту з пропущеними словами.
● Читання за смужкою.
● Емоційне читання зі зміною голосу.
● Відшукування рядків та їх читання заданим планом.
● Читання в темпі скоромовки.
● Читання під музику.
● Читання абзацами.
● Читання діалогів.
● Читання слів з певною буквою (наприклад з буквою і).
● Читання тексту з відривом від тексту.
● Читання напіввідкритого тексту.
● Читання з відстукуванням ритму.


У книзі Всеволода Зайцева подано рекомендації з формування швидкого читання, що працюють у будь-яких умовах.


Не довготривалість, а частота тренувальних вправ

Людська пам'ять краще пам'ятає те, що з'являється періодично, час від часу, а не постійно перед очима. Саме це створює подразник і запам'ятовується найкраще. Атому щодня, через певні проміжки часу, необхідно проводити невеликі за об'ємом вправи. Тобто тренуватися в читанні часто, порціями, по кілька хвилин краще, ніж читати 1—2 години без відпочинку.

Напівголосне читання (читання-гудіння)
Саме воно було основним елементом навчання читання в школі В. Сухомлинського. Учні класу читають уголос, але так, щоб не заважати товаришам.


Поурочні п'ятихвилинки читання
Будь-який урок починається з того, що діти відкривають книжку і 5 хвилин читають в режимі читання-гудіння, а потім проводиться звичайний урок. Такі поурочні п'ятихвилинки дають тижневий тренаж об'ємом 120 хвилин.


Читання перед сном

Це може бути невелике оповідання чи вірш. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, і час, який людина спить, допомагає зберегти, зафіксувати останні події дня. Ось чому добре, коли читання є останньою подією дня.відрізняється від інших.





Капуста    капуста      пусто     капуста



Мишка     мишка      кішка       мишка



Кіт   кит    кіт    кіт



Поріг   поріг      пиріг      поріг    пиріг



Крім всього потрібно вести систематичний облік ( контроль і корегування результатів швидкісного читання.)

Режим помірного читання
Після певного часу, коли дитина читала, їй необхідно дати перерву. Не забувати про відпочинок для очей, губ та язичка.

Читання в темпі скоромовки
На кожному уроці відводиться час, коли діти вчаться читати скоромовкою. Саме тоді розробляється мовний та артикуляційний апарат, працюють на повну силу органи дихання, язик, губи. Від дитини вимагаємо читати чітко і правильно.

Проведення «самозамірів» читання

Під кінець читання залишати 2—3 хв. щоб провести «самозаміри» читання. Учень читає у своєму темпі, напівголосно, самостійно підраховує слова, записує їх кількість у таблички, які зберігаються в щоденнику.
Використання цих резервів допоможе вчителеві навчити кожного учня читати швидко.





1.Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам’ять людини налаштована так, що запам’ятовується не те, що постійне, а те, що миготить: тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати: «Поки не прочитаєш, із-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п’ять хвилин.

2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п’яти хвилин.

3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живучий, учи Псалтир на сон прийдешній».
Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і книгу покласти під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам’яті на всю ніч.

4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що щадить: дитина прочитає 1— 2 рядка й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним-двома реченнями внизу.

5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам’ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь— якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.

6. Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням на максимально доступній швидкості. За командою «Блискавка» дитина читає із прискоренням протягом 20 сек спочатку, потім тривалість збільшити до двох хвилин.

7. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.

8. Вправа «Хто швидше?». На столі лежать картки зі статтею. Треба знайти конкретну пропозицію в одній із карток, ковзаючи по тексту.
9. Вправа «Губи» використовується з метою чіткого розмежування дітьми читання про себе та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати про себе» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губ.


Інтерактивна екскурсія у НМТШ для учнів 1-4 класів



Малярство Кобзаря


ШевченкоТ.Г.


"Мій Шевченко". До 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка


Тарас Шевченко "Як умру, то поховайте"


Тарас Шевченко - Заповiт 


Тарас Шевченко "Мені тринадцятий минало"


Мультфільм "Садок вишневий коло хати" Шевченко Т.Г.


Дітям про Т. Г. Шевченка


Обличчя української історії. Тарас Шевченко






Слухати аудіоказки     book4u.         skarbnu4ka          казка                  pustunchik

Аудіоказки не заміняють живе спілкування з дітьми, вони існують щоб допомогти розвинути дитині фантазію, вміння сконцентруватись та слухати

 Весела абетка  abetka
Читача потрібно виховувати, щоденно читаючи дитині для радости.
Ключем до успіху особи і суспільства є знання.
Ключем до знання і ясности розуму є читання.
Нахил до читання і потяг до книжок потрібно виробляти в дитинстві, читаючи дитині вголос.
Наукові дослідження стверджують, що читання дитині вголос :

• забезпечує емоційний розвиток маляти, підсилює його самостановлення;
• творить міцний зв’язок між рідними і дитям;
• розвиває мову, пам’ять і уяву, вчить мислити, концентрувати увагу;
• розширює загальне знання, сприяє успішному опануванню науки в школі;
• навчає усвідомленню моральних вартостей, допомагає у вихованні;
• запобігає узалежненню від телевізора і комп’ютера.
😸😸😸😸😸😸


    Розвивайко  rozvyvajko
Золота скарбниця усної народної творчості надзвичайно багата й різноманітна. Є в ній прислів'я та приказки, легенди і перекази, думи, пісні, усмішки та анекдоти, «перлини великого намиста» — коломийки, загадки… Та чи не найпопулярнішим жанром фольклору, що розкривав безмежний світ людської уяви, полонить серця дітей і дорослих, є українські народні казки.
😅😅😅😅😅😅😅😅😅

 Дерево казок derevo-kazok
Казка – це найкраще, що було створено людиною за весь час її існування на цьому світі. Це один з найвиразніших проявів культури кожного народу.
Проте, на жаль, казка потроху йде у забуття, а разом з нею і сторічні культурні набутки.
Проект “Дерево казок” створений з метою зберегти казковий світ, на підґрунті якого вже виросло так багато дітей.
🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋


megaznaika

МегаЗнайка – сайт для дітей та батьків, для вчителів початкових класів та вихователів дитячих садочків. На нашому сайті зібрана величезна кількість цікавої і корисної інформації.
У Мегазнайки є все: казки, вірші, ігри, пісні, цікаві факти про різноманітні предмети та явища, про рослинний і тваринний світ, про людину та її діяльність.
Завітавши на megaznaika.com.ua ви одержуєте можливість збагатити свої знання та приємно провести час розгадуючи кросворди і загадки, граючи ігри, поділитися з іншими читачами сайту власними літературними творами.

✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦



Українські дитячі письменники ( за новою програмою)

Андрусяк Іван                                 Голобородько Василь       
Вздульська Валентина                   Кузьменко Дмитро
Мензатюк Зірка                              Нузет Умеров
Всеволод Нестайко                        Караванська Оксана
ᶨ👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶👶
Бесплатная электронная библиотека для детей и родителей
✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋
Відеопрезентації до уроків навчання грамоти у 1 класі
👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫👫
            

rozvyvajko

Немає коментарів:

Дописати коментар