О воспитании дочери
Мужской разговор отца с сыном (без слов гениально!!!)
Організація роботи з батьками
Види булінгу
Основні поняття — визначення цькування булінґу
Адаптація, безпека, включеність у навчальний процес. Колошкільне дитинознавство зі Світланою Ройз
Світланою Ройз
Логопед. Зарядка для ротика
Сам собі логопед
Звуки
Логопед СССССС
– Ти думаєш, що це мішок соломи, але ти помиляєшся, – відповів Господь. – Насправді це – Мішок Проблем. Всі жахи, які тобі ввижаються, всі побоювання, які в тебе живуть, всі страхи, якими ти наповнена, знаходяться в цьому мішку. Все, про що ти думаєш і тривожишся, набирає силу і розростається, тому що ти даєш цьому енергію. Тому твоя ноша настільки обтяжлива, а твоя спина втомилася … Залиш цей мішок, дай сину свободу, а я подбаю про нього і захищу його!
Упражнения для развития межполушарных связей головного мозга.
Як заохотити дитину до читання
«Безпечна дорога до школи»
«Безпечна дорога до школи» – це корисний, абсолютно безкоштовний та надзвичайно цікавий конкурс для школярів 1-4 класів, який сприяє вихованню правильної поведінки на дорозі та торкається головних цінностей Нової української школи – безпеки дітей.
Варто пам'ятати, що засвоєння навчальних предметів та хороші оцінки в школі – далеко не пріоритетне завдання в процесі навчання. Набагато важливішим є засвоєння дитиною тих знань, які стосуються її щоденної безпеки. Ця ж ідея червоною ниткою проходить через всю освітню реформу в Україні, адже концепція НУШ – це, передусім, безпека дитини.
Ми дуже занепокоєні поганою обізнаністю дітей в правилах дорожнього руху. З метою популяризації знань про безпеку на дорозі, ми створили конкурс «Безпечна дорога до школи» для школярів 1-4 класів та взяли на себе всі витрати за його проведення.
Проведення такої виховної роботи є надзвичайно важливою складовою навчального процесу в школі та вдома. На знак подяки батькам, вчителям та директорам, які долучилися до організації цього важливого конкурсу для дітей, «Всеосвіта» надсилає електронні листи-подяки та Свідоцтва про підготовку, в яких висловлюємо особисту вдячність за їхній значний внесок у виховання безпечної поведінки на дорозі у дітей!
Трагедія з нашими дітьми, про яку ніхто не говорить
Саме зараз в наших домівках розгортається мовчазна трагедія, яка зачіпає найдорожче, що у нас є: наших дітей!
Наші діти перебувають в жахливому емоційному стані!
Більше того, за останні 15 років статистика психічних розладів у дітей жахає:
● кожна п’ята дитина має розлади психіки;
● поширеність синдрому дефіциту уваги зросла на 43%;
● поширеність підліткової депресії зросла на 37%;
● частота самогубств серед дітей 10-14 років зросла на 200%.
Що ще нам потрібно, щоб подивитися правді в очі?
Ні, відповідь не в поліпшенні діагностичних можливостей!
Ні, вони не народжуються такими!
Ні, це не вина школи і системи!
Так, якби боляче нам не було це визнавати, в багатьох випадках саме ми, батьки, повинні самі допомогти своїм дітям!
Що не так:
Сучасні діти позбавлені основ здорового дитинства, таких як:
● Емоційно доступні батьки.
● Чітко окреслені межі і настанови.
● Обов’язки.
● Збалансоване харчування і достатній сон.
● Рух і свіже повітря.
● Творчі ігри, спілкування, вільне проведення часу.
Замість цього діти мають:
● Абстрактних батьків.
● Батьків, які дозволяють дітям все.
● Відчуття, що їм всі винні.
● Незбалансоване харчування і недостатній сон.
● Сидячий домашній спосіб життя.
● Нескінченну стимуляцію, технічні забави, миттєве задоволення.
Ми повинні змінити своїх дітей, інакше отримаємо ціле покоління на пігулках! Ще не пізно, але часу залишається все менше…
Шалва Амонашвили. Как вдохновить ребёнка. Ребёнок как холст.
Почему дети не слушаются (Ш.А. Амонашвили)
5 вопросов к Шалве Амонашвили, или секреты достойного воспитания детей
Розвиток навичок самомотивації в дитини
Чому так складно мотивувати дітей? У багатьох батьків є кумедний стереотип про те, що діти нічого не хочуть робити, поки їх не змусиш. Насправді ж спроби змусити дитину щось робити виявляються не дуже вдалими.
Дитячий сайт "Пустунчик" pustunchik
ІГРИ
КІНОЗАЛ
АУДІОТЕКА
ТВОРЧІСТЬ
ВІРТУАЛЬНА ШКОЛА
СВЯТА
ПЕРЕВІР СЕБЕ
СКАЧАЙ
КОНКУРСИ
Колискові пісні | Дитячі пісні | Як малювати тварин | Cаморобки з паперу | Загадки для дітей | Вірші для дітей | Казки для дітей | Розмальовки для дітей | Новогодние песни
Ось як виростити дітей ввічливими:
припиніть робити ці 5 речей!
Ви ніколи не замислювалися, звідки беруться дорослі хами? Напевно, такими їх виховали батьки. Але гарним манерам можна навчити, якщо бути послідовними і терплячими.
1. Перестаньте їх боятися.
Навчіть їх різниці між «я хочу» і «потрібно».2. Перестаньте їх виправдовувати.
Навчіть їх різниці між «я хочу» і «потрібно».
3. Не забороняйте іншим відчитувати їх.
4. Припиніть їх балувати.
Цього неможливо навчити, якщо завжди давати їм те, що вони хочуть.5. Перестаньте спрощувати їм життя.
Якщо дитина мріє — це прекрасно, але підкресліть, що амбіції нічого не варті без праці.
Вірте у своїх дітей, будьте з ними чесні, завжди приходьте на допомогу — і вони виростуть впевненими і слухняними не з страху, а з поваги, на якій будуються по-справжньому хороші манери. читати далі
Батьківська медіапедагогіка в системі позашкільної освіти
Відомо, що від стосунків у сім’ї залежить розвиток особистості дитини, реалізації нею потенціалу та здібностей. І неможливо допомогти дитині впоратись з труднощами, що так чи інакше виникають у кожного в житті, якщо не працювати з її батьками.
Родина – це цілий світ, окрема самостійна система, у якій є свої закони, взаємозв’язки, свої межі, друзі та свої вороги. У кожної родині виникають питання, які їй доводитися вирішувати самостійно. Але бувають випадки, коли допомога фахівця доцільна та ефективна, щоб знайти спосіб подолання труднощів.
Автор: Вознесенська О.Л.
Категорія: Сімейна медіакультура
Новый ПРОЕКТ!
Квестинар “Мудрый родитель“
Батьки!!! подивіться, послухайте,
бо виховання своєї дитини не можна перекладати на інших, як ремонт крана.....
ВОСПИТАНИЕ БЛАГОДАРНОСТИ
ПРАВИЛЬНЫЕ СЛОВА ДЛЯ ДЕТЕЙ
Это нормально злиться. Я помогу тебе успокоиться.
Это нормально грустить. Я посижу с тобой рядом.
Это нормально чувствовать себя разочарованным. Я это тоже чувствовала.
Это нормально.
Мне нравится, какой ты.
Ты важен для меня.
Я слушаю.
Я здесь.
Ты не обязан делать меня счастливой.
Ты больше, чем твои эмоции, потому что они пройдут.
Я могу справиться с эмоциями, независимо от того, насколько они велики.
Я хочу смотреть, как ты играешь.
Конечно, я присоединюсь к тебе.
Давай я полежу с тобой.
Ты заставляешь меня улыбаться.
Я верю в тебя.
Я доверяю тебе.
Ты можешь справиться с этим.
Ты неидеальный, и я тоже, но наша любовь совершенна.
Спасибо.
Я горжусь тобой.
Я рада, что ты здесь.
Это нормально, совершать ошибки.
Не торопись.
Ты сильный.
Я горжусь, что я твоя мама.
Ты смелый.
Я прощаю тебя.
Я думаю о тебе.
Я скучала по тебе.
Это нормально, что ты передумал.
Это нормально – просить о помощи.
Я слышу тебя.
Я вижу тебя.
Прости меня.
Ты делаешь мою жизнь лучше.
Ты способный ребенок.
Ты достойный.
Ты очень много значишь для меня.
Я люблю тебя.
Лишь немногие дети слышат это в своём детстве. Как правило, все происходит ровно наоборот. А с последствиями люди мучаются всю жизнь. С нашим опытом работы с тысячами тревожных, мнительных, подозрительных людей, можно сказать однозначно - все идёт из детства.
Alex Gervash
ВОСПИТАНИЕ БЛАГОДАРНОСТИ
Как научить детей чувствовать ценность того, что есть
Благодарность — одна из базовых черт счастливого человека. Но как вырастить благодарного ребенка в нашем материалистическом мире? Обычных просьб говорить «пожалуйста» и «спасибо» недостаточно. Благодарность — это способность ценить то, что у тебя есть. Для того, чтобы привить эту способность, следует регулярно повторять эти упражнения.
🔸 Подарки этого дня
Ежедневно, неважно, в какой момент дня, садитесь рядом с ребенком и перечисляйте вместе «дары» этого дня: моменты, события, впечатления, за которые вы благодарны. Это могут быть и люди, игры, угощения — что угодно. Главное — научиться смотреть на то, что с нами происходит как на подарок. Можно даже вести «Дневник благодарности».
🔸 День добротворения
Это один день в месяце, когда вы и ваши дети делаете что-то полезное для других: уборку двора, сбор вещей для благотворительных организаций, покупку корма для собачьего питомника. Это поможет детям понять важность того, что приятно не только брать, но и отдавать. Это важный компонент благодарности.
🔸 Ты помнишь…
Хорошие моменты нужно закрепить. Вспоминая приятные события дня, проговаривайте: «Ты помнишь, как тебе понравилось, когда…, «Как ты был рад, когда…», «Как ты был счастлив, когда…». И даже негативную ситуацию можно превратить в повод для благодарности, например, когда вы приготовили что-то, что ребенок отказывается есть: «Как это здорово, что мы не заставляем тебя есть то, что тебе не нравится!»
🔸 Ты — мой помощник!
Если детям говорить это, они будут чувствовать, что их ценят, и действительно будут помогать и стараться больше.
🔸 Ты — заботливый
Частью способности быть благодарным является способность заботиться о других. Даже если ребенок делает что-то рутинное: убирает свои игрушки или ставит свою тарелку после еды в мойку, скажите: «Вот, какой ты заботливый!». Конечно, скажите еще и «спасибо», но похвалить их и поддержать в них мысль о том, что они внимательны, ответственны и заботливы — очень важно.
🔸 Чем мы можем поделиться сегодня с другими?
То, что нам было давно известно, подтвердилось и научными исследованиями: маленькие дети счастливее, когда имеют возможность угощать и делиться с другими. Но больше радости им приносит тот подарок, который дорог им самим: сделан собственными руками или куплен на сэкономленные деньги. На самом деле, добрые слова тоже можно дарить. Можно поделиться угощением или игрушкой. Ваша задача — следить, чтобы это происходило (осознанно) хотя бы раз в день.
🔸 Нам так повезло!
В любой момент дня вспомните, как вам повезло: что осталось четыре дня до выходных, что на ногах удобные и красивые башмаки, что в кафе есть свободный столик и мороженое.
🔸 Как здорово, правда?
Это упражнение похоже на предыдущее, но лучше иногда просто менять фразу, для разнообразия. «Как здорово, когда вся семья пьет чай вместе, правда?» или «Как здорово, что у нас есть время поваляться на диване, правда?» или «Как здорово, что мы можем делиться мыслями и идеями, правда?»
Счастье — это не результат получения нами чего-то, чего у нас нет, это признание ценности того, что у нас есть. Поверьте, дети, особенно маленькие, не видят сколько ваших усилий стоит их комфорт и радостное детство. Но если вы будете регулярно упражняться с ними в том, чтобы замечать и ценить то, что они имеют, они обязательно научатся ценить ваш родительский труд и все то, что их окружает\
.
10 ПРИЧИН УЧИТЬ РЕБЕНКА МУЗЫКЕ.
Несмотря на то, что ребёнок фальшиво орёт песни Чебурашки, и слуха у него нет; несмотря на то, что пианино некуда поставить, и бабушка не может возить ребёнка «на музыку»; несмотря на то, что ребёнку вообще некогда – английский, испанский, секция по плаванию, балет и прочее, и прочее… Есть веские причины всё это преодолеть и всё-таки учить музыке, и эти причины должны знать современные родители.
1. Играть – это СЛЕДОВАТЬ ТРАДИЦИИ.
Музыке учили всех аристократов, русских и европейских. Музицировать – это лоск, блеск и шик, апофеоз светских манер. Дюк Эллингтон начал играть на рояле потому, что вокруг играющего парня всегда собираются девушки. Ну, а вокруг играющей девушки?
Внимание, родители невест!
2. Музыкальные занятия ВОСПИТЫВАЮТ ВОЛЮ И ДИСЦИПЛИНУ: заниматься на инструменте надо постоянно, регулярно и без перерывов.
Зимой и летом, в будни и праздники. Почти с тем же упорством, с каким чемпионы тренируются в спортзале и на катке. Но, в отличие от героев спорта, играя на рояле, нельзя сломать ни шею, ни ногу, ни даже руку.
Внимание, строгие родители! Музыка – это воспитание характера без риска травмы: как хорошо, что такое возможно!.....................................................................................
10. И, наконец, музыка – наилучший ПУТЬ К ЖИЗНЕННОМУ УСПЕХУ.
Почему? См. пункты 1-9. Немудрено, что музыкальным прошлым отмечены многие знаменитости:
Агата Кристи свой первый рассказ написала о том, почему ей трудно играть на фортепиано на сцене;
Кондолиза Райс, напротив, больше всего любит играть на публике в своём ослепительном концертном платье;
Билл Клинтон уверен, что без саксофона никогда не стал бы президентом.
Посмотрите на успешных людей в любой области, спросите, не занимались ли они в детстве музыкой, хотя бы даже и недолго, хотя бы даже и без особого рвения? Конечно, занимались. И у нас есть 10 причин последовать их вдохновляющему примеру!
читати далі
↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔
Приклади висловлювань
Фрази для виховання щасливої дитини
Якщо ви втомились від того, що вас ігнорують, або сперечаєтесь з дитиною через найменшу дрібницю, ось кілька ефективних формулювань.
Десять простих та ефективних способів сказати «ні»:«Ні».
«Усе-таки...», «Як би там не було...».«Незалежно...», «Як не крути, але...».
«Це не обговорюється».
«Ні, і крапка».
«Я не готовий (а) до цього».
«Я ще трохи подумав (ла) і збираюся сказати ні».
«Я пригадую, що відповів (ла) на це відмовою».
«Я не збираюсь змінювати свою думку про це».
«No, nein, нет» (або іншою мовою за вашим вибором).
Десять веселих і надихаючих способів сказати «так»:
«Так!».«Звісно».
«Цілком правильно».
«Чудово!».
«Звісно! Ми можемо/будемо/повинні».
«Я з радістю тобі допоможу».
«Це звучить цікаво».
«Я був (ла) би щасливий (а)».
«Безумовно».
«Із задоволенням».
↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳↳
«Відпустіть свою дитину вчасно – інакше може бути біда» – Ганс-Вольф Граф
Виховання – не дресирування: надмірна любов батьків до своїх дітей здатна покалічити обидва покоління. Де прийнятна межа і коли слід вчасно спинитися та відпустити своє чадо? Чому хвороби дітей – це наслідки психологічних проблем тата і мами? Яким чином батьки повинні взаємодіяти як партнери? Чому перші чотири роки малюка є найважливішими для всього його подальшого життя?читати далі
⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆⇆
Солнечный ветер
педагогической любви
Уважаемые взрослые, мы тоже были детьми, помните ли вы свои самые лучшие детские чувства. Они возникали, когда светило солнце и впереди был теплый летний день с гомоном птиц, игрой в классики, когда мама возвращалась домой и доставала из сумки (удивительно, но это было почти всегда и почти у всех) только для вас бублик с маком или сладкий сырок.
Помните эти чувства, когда с букетом цветов и новым портфелем вы шли в школу, где ждал вас класс, залитый солнцем, и красивая учительница с улыбкой киноактрисы. Конечно же, в детской жизни были огорчения, неприятности, обиды. Но в ней так много было солнца и звёзд, а во взрослой жизни именно этого не хватает.
Всё это было, потому что вас ЛЮБИЛИ.
Всё это было, потому что вас ЛЮБИЛИ.
Вы получали аванс любви. Без него вы бы не стали таким замечательным взрослым. Любовь эту дарили вам родители, учителя и Высшие Силы, они все оберегали вас до тех пор, пока подрастёте. Теперь ваша очередь дарить ЛЮБОВЬ детям просто так, за то, что они дети и когда-то также будут любить своих детей.
Солнечный ветер
педагогической любви
Сборник избранных статей В.Ф. Бак,
«Рыцаря Гуманной Педагогики»
З якого віку потрібно дитину вчити молитися?
Мої перші молитви.
“Боже, подаруй мені веселку –барвисту, яскраву.
Для мене і моєї мами”
↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠↠
Іноді ми просто не знаємо, як висловити дитині свою любов, що сказати, крім «чудово» і «молодець». А говорити про це дуже важливо. Батьківські слова, як чарівні талісмани, залишаться з дитиною на довгі роки і будуть захищати, надихати і підтримувати все життя.
Подаємо список найважливіших, на думку дитячих психологів, фраз, які допоможуть виразити безмежну любов до вашої дитини.
Я тобі вірю.
Я тобі довіряю.
Я поважаю твій вибір
Я поважаю твій вибір
і підтримую тебе.
↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔↔
Хай мир у серці Вашому панує.
Хай ангел Божий щастя Вам дарує.
Ісус Христос – здоров'я шле з небес.
Христос Воскрес! Воістину Воскрес!
Хай ангел Божий щастя Вам дарує.
Ісус Христос – здоров'я шле з небес.
Христос Воскрес! Воістину Воскрес!
👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪
Другими словами, с кем человек поведется, от того он в итоге и наберется наследственных программ.
Оказывается, молитвенные слова пробуждают резервные возможности генетического аппарата.
По молитвам многих святых исцелялись безнадежно больные. Благословение святых распространялось на несколько поколений.
И оказалось, что некоторые слова вызывают мутагенный эффект чудовищной силы.
И помните, всего лишь изменяя свое потребление - мы вместе изменяем мир!
👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦👦
Василь Сухомлинський
«Наказ дітям»
«Наказ дітям»
«Батько і мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань. Все, що тобі дають батько й мати, — це їхня праця, піт, утома. Вмій поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька — твоє життя, працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною — це велике горе для твоєї матері й батька. По-справжньому любити їх — означає приносити в дім мир і спокій.
Твоя сім'я — це не тільки батько й мати. Це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй у батька й матері дозволу на те, що без них вам робити не можна, або ж не тактично. Справжня свобода сина й дочки — бути слухняними дітьми. Підкорення волі батьків — перша школа громадського виховання, перша дисципліна твоєї совісті. Якщо не навчишся підкорятися волі батьків, то не зможеш стати стійким, мужнім громадянином, дисциплінованим трудівником, вірним батьком своїх дітей.
Три нещастя є в людини: старість, смерть і лихі діти — говорить українська народна мудрість. Старість — невідворотна, смерть — невмолима, перед цими нещастями ніхто не зможе зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.
Бути хорошими дітьми — означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій відчути найважчі душевні муки матері й батька. Їхня хвороба — твоє горе. їхні невдачі і неприємності на роботі — твоя біда. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров'я батьків. Пам'ятай, що ранню старість і хвороби батькам приносить не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте гідними своїх батьків!»
✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊
Любовь воспитывается любовью,
Доброта воспитывается добротою,
Честность воспитывается честностью,
Сострадание воспитывается состраданием
Взаимность воспитывается взаимностью,
Духовность воспитывается духовностью,
Дружба воспитывается дружбой,
Преданность воспитывается преданностью,
Сердечность воспитывается сердечностью,
Культура воспитывается культурой,
Жизнь воспитывается жизнью.
Ш.А. Амонашвили
«Любовь к детям воспитывается только любовью – как огонь зажигается только от огня».
В.А. Сухомлинский
«Любовь к детям воспитывается только любовью – как огонь зажигается только от огня».
В.А. Сухомлинский
Фильм о фестивале "Фейерверк уроков жизни"
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
Маленький мальчик 8 лет Ишан Авасти с рождения немного отличается от других детей. Ему дается с трудом то, что у других получается очень легко. Мир не понимает этого ребенка, как и его собственные родители. Когда Ишан в третий раз проваливает экзамены в школе, его отец в наказание отправляет мальчика в школу-интернат. Одиночество губит ребенка, он осуждает себя за расставание с родителями, но и их не может простить. Однажды в жизни Ишана появляется временный учитель рисования Рам Никум — единственный, кто понимает этого ребенка. Рам ставит перед собой цель изменить жизнь мальчика и отношение к нему.
👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐👐
Інструкція для батьків
ЯК ПРОВЕСТИ ВЕСНЯНІ КАНІКУЛИ
1. Спробуйте не порушувати режим дня дитини, адже в школу йти всього через тиждень, буде важко перебудуватися. Можна вранці дати дитятку поспати зайву годинку, але укладайте не пізніше 23 годин. Якщо кожен день дитини чекатимуть цікаві та захоплюючі справи та заходи, вранці він буде вставати сам і з радістю.
2. Запропонуйте школяру зробити годівниці для птахів, які навесні чекають потомства і потребують посиленого живлення. Годівниці можна легко зробити з картонних коробок і пакетів, підвісивши їх на мотузках. Якщо ви маєте можливість піти разом з дитиною, збирайте все необхідне з вечора і не забудьте купити пакетик корму для птахів. В парку ви можете зустріти і білок, які теж не відмовляться від підкріплення у вигляді горішків.
3. На прогулянці помічайте все прикмети весни, які будуть видні на кожному кроці. На сонячних галявинах, де сніг повністю розтанув, вже з’явилася зелена травичка, на деревах птахи будують гнізда і щебечуть про своє, про пташиний. Повісьте ваші годівниці на гілки і насипте зернятка, поспостерігайте за суєтою пташин. Дитині напевно сподобається така прогулянка, і вражень від неї вистачить на всі канікули.
4. Запропонуйте дітям влаштувати вечірку з чаєм і тістечками. Нехай дитина зателефонує друзям і домовиться про час. Якщо у вас є можливість, можна залишити дітей з ночівлею. Дайте школяру необтяжливі завдання: накрити на стіл, протерти пил, поставити красиво вазочки з фруктами. Ці турботи не будуть дитині в тягар, адже йому належить радісне і веселий захід з друзями.
5. Присвятіть третій день прогулянок по місту і відвідування музеїв і цікавих виставок. На четвертий день канікул прибережіть зоопарк — там можна запросто прірву на кілька годин, спостерігаючи за кумедними тваринами.
6. Сходіть з дитиною в кіно або на дитячий спектакль у театрі, якщо, звичайно, ви все не втомилися від вражень і походів. В цьому випадку виручать гри у дворі з однолітками.
7. Якщо дитина цікавиться спортом, відвідайте спортзал, поспостерігайте за хлопцями, які займаються в різних секціях. Запропонуйте школяру спробувати свої сили в будь-якому вигляді спорту. Якщо є можливість, запишіть дитини на заняття у зручний для нього час.
8. В останній день канікул можна просто відпочити вдома і обмінятися враженнями. Не поспішаючи сходите разом в магазин, щоб купити корисні продукти для сніданків і шкільних обідів.
Пам’ятка “Безпечна поведінка під час весняних канікул”
З метою попередження нещасних випадків, травматизму та недопущення створення кримінальних ситуацій просимо Вас ознайомитись із правилами техніки безпеки під час весняних канікул.
1. Дотримуйтесь правил дорожнього руху:
1.1. Як учасники дорожньо-транспортного руху (пішоходи, велосипедисти):
– йти лише правою стороною тротуару;
– якщо немає тротуарів, слід триматися лівої сторони дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається;
– переходити дорогу у визначених місцях,
– не переходити дорогу навскіс;
– перетинаючи проїжджу частину, спочатку подивитись ліворуч. а дійшовши до середини – праворуч;
– не кататися на велосипедах, роликах по автомобільних дорогах зі жвавим рухом;
– заборонено їздити на підніжках транспорту або чіплятися за борти машин;
1.2. Як користувачі транспортних засобів (автобусів, таксі, метрополітену, залізничних поїздів, літаків):
– автобус і тролейбус, які стоять, обходьте ззаду, а трамвай – спереду;
– посадка в громадський транспорт здійснюється лише з посадочної площадки або узбіччя тротуару.
2. Дотримуйтесь правил безпеки при користуванні побутовими електроприладами:
– категорично забороняється користуватися несправними електроприладами, розетками;
– вимикаючи електроприлади, не витягувати вилку з розетки за шнур;
– не торкатися мокрими руками електроприладів, які перебувають під напругою;
– специфічний запах горілої ізоляції, поява іскор, перегрівання штепсельних розеток і вилок – це основні зовнішні ознаки несправності електропроводи або приладів;
– не залишати увімкненими електроплитку, чайник або праску, виходячи з кімнати і коли там нікого не залишається;
– під час робо¬ти не класти на стіл нагрітий паяльник або електровипалювач, (зробити для цього підставку з дроту або жерсті);
– після закінчення роботи електровипалювач або паяльник негайно вимкнути;
– якщо в настіль¬ної лампи або електричного приладу перетерлася ізоляція, помітно голий дріт, необхідно: вимкнути прилад з електромережі і лише тоді: обмотати це місце ізоляційною стрічкою або розрізати дріт у пошкодженому місці та знову з’єднати його за всіма правилами.
– до дроту електричного освітлення самостійно нічого не приєднувати.
3. Щоб уникнути смертельних електротравм, категорично забороняється:
– наближатись до обірваних проводів ближче 8 м.;
– залазити на опори повітряних ліній електропередач, тим більше намагатись зняти електропровід;
– відчиняти двері та проникати в трансформаторні підстанції;
– залазити на дахи залізничних потягів, які знаходяться під великою напругою.
4. Дотримуйтесь правил пожежної безпеки:
– при користуванні газом: якщо на кухні або у ванній кімнаті відчувається запах газу, необхідно негайно відчинити вікно, перевірити усі крани, у жодному випадку не запалювати сірників.
– при користуванні сірниками: не кидати сірника, що горить, спочатку треба його загасити;
– при пічному опаленні;
– не гратися сірниками та запальничками;
– залишаючи надовго свою квартиру чи будинок, необхідно вилучити фактори, які
можуть спричинити пожежу:
– необхідно відключити навіть ті прилади, які майже не споживають
електроенергію (телефони, телевізори з індикаторами, прилади з електричними
годинниками, електричний дзвінок
– перекрити газовий кран;
– пам’ятати, що бензин, скипидар, спиртовий лак, нітролак легко та швидко займаються, тому необхідно тримати їх якнайдалі від відкритого вогню;
– пам’ятати: якщо вдома загориться бензин або якась олія – їх не можна гасити водою, необхідно накинути на вогонь цупку ганчірку, ковдру, старе пальто або засипати його піском чи землею;
– пам’ятати номер телефону пожежної охорони: «101».
5. Будьте особливо уважними біля водоймищ. Знайте: з водою не жартують! Весна – час танення криги на водоймах, коли крига – тонка та ненадійна.
– у жодному разі не можна виходити на тонкий лід та перевіряти його міцність ударом ноги;
– не можна стрибати, бігати по льоду;
– не можна збиратися на льоду на одному місці великими групами.
6. Дотримуватись правил безпечної поведінки, перебуваючи вдома:
– слідкувати за гігієнічними вимогами щодо харчування, споживати тільки якісну їжу;
– бути обережними при користуванні медикаментами, за необхідності споживати ліки та використовувати медикаменти лише за призначенням лікаря та під контролем дорослих;
– бути обережним при поводженні з собаками та іншими тваринами;
– при відсутності дорослих вдома не відкривати двері незнайомим особам;
– бути обережним у поводженні з ножицями, голками та іншими гострими й колючими предметами, а іржаві банки можуть стати не лише причиною травми, але й причиною інфікування порізів і ран;
– акуратно поводитися зі скляними предметами. безпечно й обережно позбуватися розбитого скла.
7. Забороняється влаштовувати ігри:
– на будівельних майданчиках та біля них;
– на територіях будь-яких функціонуючих підприємств;
– поруч та в приміщеннях, не придатних до експлуатації, які внаслідок руйнації можуть призвести до трагедії.
8. Дотримуватись правил поводження з вибухонебезпечними предметами :
8.1. Забороняється:
– торкатися, перекладати, розряджати міни, снаряди, гранати та інші вибухонебезпечні предмети. У разі їх виявлення, про небезпечні предмети (знахідки) повідомити за телефонами «101» та «102»;
– використовувати снаряди для розведення вогню;
– заходити, заїжджати на території, де є снаряди, міни, бомби, запали та інші вибухонебезпечні предмети. Ці території, як правило, позначені покажчиками і знаками з відповідними попереджувальними написами;
– проводити стрільбу різного виду патронами з навчальної і саморобної зброї;
– використовувати петарди без відповідної інструкції;.
– збирати, здавати снаряди в металобрухт.
8.2. Необхідно бути особливо обережним в роботі з легкозаймистими речовинами: бензином, антифризом, дизельним пальним тощо та отруйними речовинами.
8.3. Не допускати миття рук, деталей та одягу вогненебезпечними рідинами.
9. Вогнепальна зброя – не забавка.
Користуватися дітям мисливськими рушницями, випробовувати вибухові пакети, влаштовувати ігри з вибухонебезпечними предметами та речовинами – небезпечно.
10. Не перебувати на вулиці без нагляду дорослих у вечірні години.
11. Перебуваючи на відпочинку в лісі або парковій зоні, пам’ятати про правила безпечної поведінки:
11.1. Ретельно подбати про підготовку до прогулянки в ліс.
– Повідомте про те, куди ви збираєтеся. Якщо поблизу нікого немає – залишіть записку з повідомленням (дата, час відправлення, кількість людей, які відправляються разом з вами, напрямок руху й приблизний час повернення).
– Візьміть собі за правило – перед подорожжю або походом у ліс, переглянути карту або хоча б намалювати від руки план місцевості й запам’ятати орієнтири.
– Надягніть зручний одяг і взуття, що відповідає місцевості й погоднім умовам. Потрібно пам’ятати – погодні умови можуть змінюватися дуже швидко.
– Одягайтесь у яскравий кольоровий одяг – він буде більш помітним у випадку вашого пошуку.
– Переконаєтеся, що все ваше спорядження у відмінному робочому стані. Якщо ви сумніваєтеся брати ту або іншу річ, пам’ятайте – зайвий вантаж буде вам заважати.
11.2. Правильна поведінка у лісі забезпечить вам безтурботний відпочинок:
– Якщо йдете у лісі з друзями, подавайте одне одному сигнали, щоб не загубитися: перегукуйтесь, плескайте у долоні.
– Намагайтеся запам’ятовувати свій шлях або робити для себе помітки.
– Тримайтеся подалі від диких тварин, особливо від їхніх дитинчат — поруч із ними обов’язково будуть дорослі тварини. Небезпечним може виявитися не лише вовк або дикий кабан, але й олень, лось, лисиця.
– Уважно дивіться під ноги, обдивляйтеся впалі дерева та колоди перед тим як сісти відпочити — там можуть бути змії. Якщо вас або товариша вкусить змія, зразу ж видави з ранки краплю крові з отрутою і висмоктати кров із ранки впродовж півгодини, весь час спльовуючи (але це можна робити, коли у роті немає поранень). Потім щільно перев’язати руку чи ногу вище за місце укусу, але так, щоб вона не заніміла. І негайно до лікарні.
11.3. Якщо в лісі заблукали:
– Пригадайте останню прикмету, на яку ти звернули увагу (повалене дерево, зламана гілка) і спробуйте знайти до неї дорогу.
– Прислухайтеся — можливо, ваші друзі або батьки зовсім поруч.
– Пам’ятайте: мурашники завжди розташовуються з південного боку дерева, пенька або куща; а моху найбільше з північного боку. Але щоб скористатися цими прикметами, треба звернути увагу, у якому напрямі ви йшли із самого початку.
– Якщо орієнтирів немає, залізьте на найвище дерево – погляд з висоти допомагає краще зорієнтуватися.
– Необхідно кричати на шуми, що лякають їх. Якщо це звірі, вони злякаються та підуть геть. Це також допоможе швидше знайти їх тим, хто буде їх шукати.
Пам’ятайте!
Діти не будуть покарані за те, що заблукали.
Були випадки, коли діти ховалися від шукачів через те,
що боялися бути покараними.
11.4. Чого не слід робити:
– Пити воду з річок та озер. Найбільш надійні джерела води – струмки. Поблизу місць, де ви побачите мертвих рибу чи тварин, взагалі не можна навіть мити руки.
– Затримуватися біля поламаних дерев. Вони спираються одне на одне і можуть впасти, особливо під час вітру.
– Ходити біля боліт. Болотною водою також не можна користуватися. Поблизу болота, як правило, водиться багато гадюк.
– Контактувати із дикими тваринами. У людей і тварин ( олень, лисиця) близько 150 спільних хвороб. Тварини нападають на людину, якщо вони поранені, перелякані несподіванкою або захищають своє потомство. При явно агресивному поводженні тварин можна використовувати як засіб захисту вогонь або стукати палицею об дерево.
– Залишати їжу у вашому наметі або поряд з місцем вашого відпочинку.
– Ховатися під високими деревами та залишатися на галявині під час зливи з блискавкою, бо блискавка може вдарити у найвище місце.
11.5 . Небезпека від комах, кліщів, змій.
Загрозу для здоров’я дітей, особливо для тих, хто потерпає від алергії, становлять оси (шершень, звичайна оса) і бджоли, змії, кліщі. При їх укусах під шкіру вприскується отрута, від якої може виникнути місцева або загальна реакція.
Ступінь отруєння після укусів бджіл залежить від кількості одночасних укусів, місця ураження та індивідуальної реакції організму до бджолиної отрути. Найнебезпечнішими є укуси ротової порожнини.
Місцева реакція добре відома кожному, кого хоч раз ужалила бджола або оса: сильний біль, сверблячка і печіння, почервоніння і набряк.
12. Шкільний вік – вік становлення характеру
12.1. Особливу увагу звернути на оточення, на друзів, з якими проходить спілкування.
12.2. Дотримуватись правила: нічого чужого не брати та своєю поведінкою не створювати криміногенні ситуації (бійки, крадіжки, брутальна поведінка).
12.3. Перед сучасною молоддю стоїть ряд проблем, від яких ніхто не застрахований: куріння, пияцтво, токсикоманія, венеричні захворювання.
• пияцтво – це фактор ризику №1 і є стихією саморуйнування;
• куріння та токсикоманія – це вірна духовна та фізична смерть;
• розпуста – шлях до венеричних захворювань, СНІДу.
13. У разі виникнення надзвичайної або аварійної ситуації
13.1. Не панікувати, не кричати, не метушитись, чітко й спокійно виконувати команди дорослих, які перебувають поряд.
13.2. Зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
13.3. У разі, якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, зателефонувати в служби екстреної допомоги за номерами:
101 — пожежна охорона;
102 — міліція;
103 — швидка медична допомога;
104 — газова служба.
Нехай дотримання правил безпечної поведінки стане нормою життя!
Китайська притча «Дружна родина»Жила колись на світі родина. Вона була не проста. Більше 100 людей було в ній. І займала вона ціле село. Так і жили всією родиною й усім селом. Ви скажете: «Ну то й що, є чимало й більших сімей на світі. Але річ у тім, що родина була особлива — мир і спокій панували в ній, а отже, і в селі. Ні сварок, ні лайки, ні, крий Боже, бійок і роз¬брату.
Чутка про цю родину дійшла до самого володаря країни. І він вирішив перевіри¬ти, чи правду кажуть люди. Прибув він у село, і душа його зраділа: навкруги чисто¬та, краса, статок і мир. Добре дітям, спокій¬но старим. Зачудувався володар. Вирішив довідатися, як жителі села досягли такого ладу, прийшов до глави родини: «Розка¬жи, чому така згода і лад у твоїй родині?». Той взяв аркуш паперу й став щось писати. Писав довго — видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав аркуш володарю. Три слова були на папері: «Любов, прощен¬ня, терпіння». І наприкінці аркуша: «Сто разів любов, сто разів прощення, сто разів терпіння».Прочитав володар, почухав по¬тилицю і запитав:
— І все?
Так, — відповів старий, — це і є основа життя всякої гарної родини. — І подумавши, додав: — І світу теж.
Інтелігентна людина
Багато хто думає: інтелігентна людина - це та, яка багато читала, отримала гарну освіту
(і навіть переважно гуманітарну), багато подорожувала, знає кілька мов.
А тим часом можна мати все це і бути неінтелігентним, і можна нічим цим не володіти значною мірою, а бути все-таки внутрішньо інтелігентною людиною.
Інтелігентність не тільки в знаннях, а в здібностях до розуміння іншого. Вона виявляється в тисячі і тисячі дрібниць: в умінні шанобливо сперечатися, поводитися скромно за столом, в умінні непомітно (саме непомітно) допомогти іншому, берегти природу, не смітити навколо себе - не смітити лайкою, дурними ідеями (це теж сміття, і ще й яке!).
Інтелігентність - це здатність до розуміння, до сприйняття, це терпиме ставлення до світу і до людей.
Дмитро Лихачов,
«Листи про добре і прекрасне»
Неефективна мотивація дитини - як не помилитися:
✏ Переоцінювання.
Інколи дорослі не враховують реальні можливості своїх дітей і переоцінюють їх, вимагаючи того, чого дитина просто не може зробити. У підсумку досягнення мети стає неможливим, а самооцінка дитини знижується.
✏ Порівняння з іншими.
Дух суперництва може спонукати до більшої наполегливості, але це має бути доречним. Якщо ж постійно акцентувати увагу на успіхах інших, то це може негативно вплинути на самооцінку і зіпсувати відносини з дитиною.
✏ Тиск, погрози, крики, образи.
Постійний систематичне тиск може довести дитину до нервового зриву або депресії.
✏ Відсутність мети.
Дитина повинна знати, що слід робити, а не виконувати безглузді дії тільки заради того, щоб отримати бажане або уникнути неприємних наслідків.
✏ Відсутність уваги до інтересів дитини.
Якщо не враховувати бажань дитини, то можна викликати байдужість і відсутність прагнення до чого-небудь, а також порушити гармонійний розвиток.
Считалка-напоминалка народного лекаря
Десять «золотих правил» виховання щасливих дітей
Правило1. Не марнуйте часу дитини. У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Пізніше їх засвоїти набагато важче
Правило 2. Формуйте самоповагу. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих. І ще: у кожної дитини має бути хороший друг. Батьки спрямовують цю дружбу і зміцнюють її.
Правило 3. Навчіть дитину спілкуватися. Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов до батьків ( дає відчуття захищеності); приязне ставлення до навколишніх ( не лише до близьких та рідних); зовнішня привабливість ( одяг, манери); можливість спостерігати правильне спілкування ( поведінка батьків, учителів, ровесників); висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі; середній ( як мінімум) запас слів; вміння підтримувати розмову.
Правило 4. Пильнуйте, щоб дитина не стала теле або комп’ютереманом. Бо ці види діяльності гальмують в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже з часом у дитини можуть виникнути проблеми у спілкуванні.
Правило 5. Виховуйте відповідальність, порядність. Не лише повсякчас пояснюйте «що таке добре, а що – погано», а й закріплюйте гарні навички, карайте за негідні вчинки. Прикладом повинні бути ви самі.
Правило 6. Навчіть дитину шанувати сім’ю Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити, що йдучи на роботу чи повертаючись додому, тато – мама цілуються – це сімейний ритуал.
Правило 7. Живіть у хорошому оточенні. Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні моральні орієнтири, поведінку. Якщо ви живете на соціально – психологічному смітнику, дітям важко бути вийти з нього, розповсюджуючи пахощі троянд.
Правило 8. Будьте вимогливими. Але не будьте тиранами. Розумними і слухняними діти стають не відразу, на це треба витратити роки.
Правило 9. Привчайте дитину до праці. Але без примусу. Подбайте, щоб вони набули трудових навичок, подбайте, щоб їхнє життя було заповнене цікавими і корисними справами.
Правило 10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай все перепробують, нехай навчаться на власних помилках.
✿✼✿
Вже залишається менше місяця перед новим етапом в житті вашої дитини, коли він піде перший раз в перший клас. Від того, наскільки безболісно станеться цей перехід в нове життя, багато в чому залежатиме любов-нелюбов вашого чада до школи, а відповідно, і його шкільні успіхи.
1. НЕ НАПИХАЙТЕ НОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ
За час, що залишився, жодних "хвостів" ви не підтягнете. А якщо насідатимете на дитину з читанням і рахунком, ви зможете викликати у нього негативні емоції з приводу школи. Звичайно, почитати трішки, порешать нескладні приклади можна, але все це повинно бути в ігровій, непримусовій формі. Крім того, дошкільникам поважно по кілька разів читати одні і ті ж книжки. Вони, взнаючи "матеріал", прагнуть підказати розповідачеві, що буде далі, поправляють, якщо він допустив неточність. Це виробляє в них активність, і тоді їм буде абсолютне нескладно вже на першому уроці висловити свою "дорослу" думку.
2. РОЗПОВІДАЙТЕ ПОЗИТИВНІ ІСТОРІЇ Зі СВОГО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ
Поважно сформувати у майбутнього школяра позитивне відношення до школи. Якщо дитина хоче вчитися і упевнений, що в школі цікаво, тоді неминучий стрес, пов'язаний з новими правилами і розпорядком дня, великою кількістю незнайомих людей, буде успішно здоланий. Для цього частіше розповідайте своєму чаду забавні історії зі свого шкільного життя.
3. НЕ ЛЯКАЙТЕ ШКОЛОЮ
Ні в якому разі не ведіть при дитині розмови, що у нього "закінчилося дитинство", не жалійте його: мовляв, бідненький, починаються трудові будні.
Навіть жартома не лякайте школою. Не стоїть при маляті також обговорювати майбутні витрати, засмучуючись про дорожнечу форми або канцтоварів.
4. КУПУЙТЕ ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ РАЗОМ З ДИТИНОЮ
Купувати портфель і все приладдя для школи потрібно з дитиною, тоді вона виявляється залученою в процес підготовки до першого вересня. Хай маля саме вибере собі пенал, ручки, олівці і лінійки, зошити з барвистим малюнком на обкладинці. Прийшовши додому, не ховайте покупки в шафу - дайте їх дитині, аби він звик до нових для нього речей. Хай він збирає портфель, носить його по квартирі, розкладає на столі зошити і олівці, тоді прості вказівки вчителя: "Дістаньте червону ручку або зошит в лінійку" не викличуть у маляти труднощів: він чітко знатиме, де у нього що лежить. Добре також сходити з дитиною у вибрану школу, якщо ви ще цього не зробили. Погуляйте біля школи. Так маля швидше звикне до нового місця.
5. ГРАЙТЕ В ШКОЛУ
Хай всі іграшки вашого чада підуть в перший клас, а найулюбленіша стане вчителем. У такій грі можна пояснити основні шкільні правила: як сидіти за партою, як відповідати на уроці, як проситися в туалет, що робити на зміні (15-хвилинні "уроки" повинні чергуватися з п'ятихвилинними "змінами").
6. ПОЧИНАЙТЕ ЖИТИ ПО НОВОМУ РОЗПОРЯДКУ ДНЯ
За місяць до школи потрібно плавно підганяти режим дня до нового розпорядку. Старайтеся, аби дитина лягала спати не пізніше десяти вечори, вставав в 7-8 ранку. Дуже поважно сформувати у маляти уявлення про те, що за чим потрібно робити вранці і увечері. Для цього добре використовувати пробкову або пластмасову дошку на стіні, де можна прикріпити папірці, писати, малювати.
Спершу спробуйте наочно пояснити, що потрібно зробити перед сном: зібрати портфель, приготувати одяг (трусики, маечку, шкарпеточки), перевірити, чи чиста форма. Всі ці дії краще позначати малюнками: портфель, розкладені речі на стільці. Напередодні першого вересня виконуйте цей ритуал, граючи. Хай дитина збирає свої дитячі книжки в портфель, складає одяг на стілець. За допомогою малюнків можна змалювати і уранішній розпорядок: умиваємося, одягаємося, їмо, чистимо зуби, одягаємося в шкільну форму, чистимо взуття, виходимо з будинку. Все це допоможе маляті краще зрозуміти, як будується його день.
7. ПОДРУЖІТЬ МАЛЯ З ГОДИННИКОМ
Необхідний для школи навик - орієнтація в часі. Якщо ваше маля ще не розбирається, котра година, навчите його цьому. Багатьом діткам легко орієнтуватися по електронному годиннику. Дитина повинна знати, що означає чверть години, півгодини, через годину Повісьте в дитячій великий годинник (будь-які, головне, аби дитина могла взнавати по ним час). Під час читання, гри або їди можна поставити годинник на стіл і звернути увагу дитини на те, в скільки почалася дія і в скільки воно закінчилося.
8. БІЛЬШЕ КОМАНДНИХ ІГОР
У школі є правила, які необхідно виконувати: сидіти за партою, вставати, коли вирішить вчитель, не кричати. Без розуміння цих елементарних законів дитині буде важко в 1-м класі. Аби розвинути в маляті уміння підкорятися і грати по правилах, використовуйте командні ігри. Завдяки ним дитина засвоїть, що є правила, які треба виконувати, і що від цього залежить результат. Ще один важливий урок, який дають маляті командні ігри, - це спокійне відношення до програшу.
9. ТРЕНУЙТЕ УВАГУ І ПАМ'ЯТЬ
Хороша гра на уважність: всім роздається однаковий текст, засікається час і потрібно якомога більше і швидше знайти і викреслити букв "с". Проводити "заняття" спочатку по 10 хвилин, назавтра 15, довівши час "уроку" до тієї тривалості, яка буде в школі. Тоді дитину так не лякатимуть безконечні півгодини занять. Ще можна почастіше грати в "Відвернися і назви". Розкладіть на столі іграшки і дайте дитині поглянути на стіл протягом 1-ої хвилини. Потім він відвертається і називає іграшки, лежачі на столі. Ускладнюйте завдання: додайте іграшки, скорочуйте час на запам'ятовування. Можна замінити іграшку інший - дитина, обернувшись, повинна розповісти, що змінилося.
"Батьки і діти" - Надія Красоткіна
Василь Симоненко. Ти знаєш, що ти - людина...
Богдан Ступка, вірш Ліни Костенко "Крила"
Ліна Костенко - "І все на світі треба пережити"
«Любов – це гарно. Я читав»
А тим часом можна мати все це і бути неінтелігентним, і можна нічим цим не володіти значною мірою, а бути все-таки внутрішньо інтелігентною людиною.
Інтелігентність не тільки в знаннях, а в здібностях до розуміння іншого. Вона виявляється в тисячі і тисячі дрібниць: в умінні шанобливо сперечатися, поводитися скромно за столом, в умінні непомітно (саме непомітно) допомогти іншому, берегти природу, не смітити навколо себе - не смітити лайкою, дурними ідеями (це теж сміття, і ще й яке!).
Інтелігентність - це здатність до розуміння, до сприйняття, це терпиме ставлення до світу і до людей.
Дмитро Лихачов,
«Листи про добре і прекрасне»
Неефективна мотивація дитини - як не помилитися:
✏ Переоцінювання.
Інколи дорослі не враховують реальні можливості своїх дітей і переоцінюють їх, вимагаючи того, чого дитина просто не може зробити. У підсумку досягнення мети стає неможливим, а самооцінка дитини знижується.
✏ Порівняння з іншими.
Дух суперництва може спонукати до більшої наполегливості, але це має бути доречним. Якщо ж постійно акцентувати увагу на успіхах інших, то це може негативно вплинути на самооцінку і зіпсувати відносини з дитиною.
✏ Тиск, погрози, крики, образи.
Постійний систематичне тиск може довести дитину до нервового зриву або депресії.
✏ Відсутність мети.
Дитина повинна знати, що слід робити, а не виконувати безглузді дії тільки заради того, щоб отримати бажане або уникнути неприємних наслідків.
✏ Відсутність уваги до інтересів дитини.
Якщо не враховувати бажань дитини, то можна викликати байдужість і відсутність прагнення до чого-небудь, а також порушити гармонійний розвиток.
Вітання матусям)))Діти самосійно вивчили вірші, разом в класі виростили квіти і придумали, як подати і записати матеріал. Дякую школярам за співпрацю, це наша спільна робота і гарний сюрприз рідним))))
Считалка-напоминалка народного лекаря
Десять «золотих правил» виховання щасливих дітей
Правило1. Не марнуйте часу дитини. У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Пізніше їх засвоїти набагато важче
Правило 2. Формуйте самоповагу. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих. І ще: у кожної дитини має бути хороший друг. Батьки спрямовують цю дружбу і зміцнюють її.
Правило 3. Навчіть дитину спілкуватися. Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов до батьків ( дає відчуття захищеності); приязне ставлення до навколишніх ( не лише до близьких та рідних); зовнішня привабливість ( одяг, манери); можливість спостерігати правильне спілкування ( поведінка батьків, учителів, ровесників); висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі; середній ( як мінімум) запас слів; вміння підтримувати розмову.
Правило 4. Пильнуйте, щоб дитина не стала теле або комп’ютереманом. Бо ці види діяльності гальмують в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже з часом у дитини можуть виникнути проблеми у спілкуванні.
Правило 5. Виховуйте відповідальність, порядність. Не лише повсякчас пояснюйте «що таке добре, а що – погано», а й закріплюйте гарні навички, карайте за негідні вчинки. Прикладом повинні бути ви самі.
Правило 6. Навчіть дитину шанувати сім’ю Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити, що йдучи на роботу чи повертаючись додому, тато – мама цілуються – це сімейний ритуал.
Правило 7. Живіть у хорошому оточенні. Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні моральні орієнтири, поведінку. Якщо ви живете на соціально – психологічному смітнику, дітям важко бути вийти з нього, розповсюджуючи пахощі троянд.
Правило 8. Будьте вимогливими. Але не будьте тиранами. Розумними і слухняними діти стають не відразу, на це треба витратити роки.
Правило 9. Привчайте дитину до праці. Але без примусу. Подбайте, щоб вони набули трудових навичок, подбайте, щоб їхнє життя було заповнене цікавими і корисними справами.
Правило 10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай все перепробують, нехай навчаться на власних помилках.
✿✼✿
10 порад батькам першокласника
Вже залишається менше місяця перед новим етапом в житті вашої дитини, коли він піде перший раз в перший клас. Від того, наскільки безболісно станеться цей перехід в нове життя, багато в чому залежатиме любов-нелюбов вашого чада до школи, а відповідно, і його шкільні успіхи.
1. НЕ НАПИХАЙТЕ НОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ
За час, що залишився, жодних "хвостів" ви не підтягнете. А якщо насідатимете на дитину з читанням і рахунком, ви зможете викликати у нього негативні емоції з приводу школи. Звичайно, почитати трішки, порешать нескладні приклади можна, але все це повинно бути в ігровій, непримусовій формі. Крім того, дошкільникам поважно по кілька разів читати одні і ті ж книжки. Вони, взнаючи "матеріал", прагнуть підказати розповідачеві, що буде далі, поправляють, якщо він допустив неточність. Це виробляє в них активність, і тоді їм буде абсолютне нескладно вже на першому уроці висловити свою "дорослу" думку.
2. РОЗПОВІДАЙТЕ ПОЗИТИВНІ ІСТОРІЇ Зі СВОГО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ
Поважно сформувати у майбутнього школяра позитивне відношення до школи. Якщо дитина хоче вчитися і упевнений, що в школі цікаво, тоді неминучий стрес, пов'язаний з новими правилами і розпорядком дня, великою кількістю незнайомих людей, буде успішно здоланий. Для цього частіше розповідайте своєму чаду забавні історії зі свого шкільного життя.
3. НЕ ЛЯКАЙТЕ ШКОЛОЮ
Ні в якому разі не ведіть при дитині розмови, що у нього "закінчилося дитинство", не жалійте його: мовляв, бідненький, починаються трудові будні.
Навіть жартома не лякайте школою. Не стоїть при маляті також обговорювати майбутні витрати, засмучуючись про дорожнечу форми або канцтоварів.
4. КУПУЙТЕ ШКІЛЬНЕ ПРИЛАДДЯ РАЗОМ З ДИТИНОЮ
Купувати портфель і все приладдя для школи потрібно з дитиною, тоді вона виявляється залученою в процес підготовки до першого вересня. Хай маля саме вибере собі пенал, ручки, олівці і лінійки, зошити з барвистим малюнком на обкладинці. Прийшовши додому, не ховайте покупки в шафу - дайте їх дитині, аби він звик до нових для нього речей. Хай він збирає портфель, носить його по квартирі, розкладає на столі зошити і олівці, тоді прості вказівки вчителя: "Дістаньте червону ручку або зошит в лінійку" не викличуть у маляти труднощів: він чітко знатиме, де у нього що лежить. Добре також сходити з дитиною у вибрану школу, якщо ви ще цього не зробили. Погуляйте біля школи. Так маля швидше звикне до нового місця.
5. ГРАЙТЕ В ШКОЛУ
Хай всі іграшки вашого чада підуть в перший клас, а найулюбленіша стане вчителем. У такій грі можна пояснити основні шкільні правила: як сидіти за партою, як відповідати на уроці, як проситися в туалет, що робити на зміні (15-хвилинні "уроки" повинні чергуватися з п'ятихвилинними "змінами").
6. ПОЧИНАЙТЕ ЖИТИ ПО НОВОМУ РОЗПОРЯДКУ ДНЯ
За місяць до школи потрібно плавно підганяти режим дня до нового розпорядку. Старайтеся, аби дитина лягала спати не пізніше десяти вечори, вставав в 7-8 ранку. Дуже поважно сформувати у маляти уявлення про те, що за чим потрібно робити вранці і увечері. Для цього добре використовувати пробкову або пластмасову дошку на стіні, де можна прикріпити папірці, писати, малювати.
Спершу спробуйте наочно пояснити, що потрібно зробити перед сном: зібрати портфель, приготувати одяг (трусики, маечку, шкарпеточки), перевірити, чи чиста форма. Всі ці дії краще позначати малюнками: портфель, розкладені речі на стільці. Напередодні першого вересня виконуйте цей ритуал, граючи. Хай дитина збирає свої дитячі книжки в портфель, складає одяг на стілець. За допомогою малюнків можна змалювати і уранішній розпорядок: умиваємося, одягаємося, їмо, чистимо зуби, одягаємося в шкільну форму, чистимо взуття, виходимо з будинку. Все це допоможе маляті краще зрозуміти, як будується його день.
7. ПОДРУЖІТЬ МАЛЯ З ГОДИННИКОМ
Необхідний для школи навик - орієнтація в часі. Якщо ваше маля ще не розбирається, котра година, навчите його цьому. Багатьом діткам легко орієнтуватися по електронному годиннику. Дитина повинна знати, що означає чверть години, півгодини, через годину Повісьте в дитячій великий годинник (будь-які, головне, аби дитина могла взнавати по ним час). Під час читання, гри або їди можна поставити годинник на стіл і звернути увагу дитини на те, в скільки почалася дія і в скільки воно закінчилося.
8. БІЛЬШЕ КОМАНДНИХ ІГОР
У школі є правила, які необхідно виконувати: сидіти за партою, вставати, коли вирішить вчитель, не кричати. Без розуміння цих елементарних законів дитині буде важко в 1-м класі. Аби розвинути в маляті уміння підкорятися і грати по правилах, використовуйте командні ігри. Завдяки ним дитина засвоїть, що є правила, які треба виконувати, і що від цього залежить результат. Ще один важливий урок, який дають маляті командні ігри, - це спокійне відношення до програшу.
9. ТРЕНУЙТЕ УВАГУ І ПАМ'ЯТЬ
Хороша гра на уважність: всім роздається однаковий текст, засікається час і потрібно якомога більше і швидше знайти і викреслити букв "с". Проводити "заняття" спочатку по 10 хвилин, назавтра 15, довівши час "уроку" до тієї тривалості, яка буде в школі. Тоді дитину так не лякатимуть безконечні півгодини занять. Ще можна почастіше грати в "Відвернися і назви". Розкладіть на столі іграшки і дайте дитині поглянути на стіл протягом 1-ої хвилини. Потім він відвертається і називає іграшки, лежачі на столі. Ускладнюйте завдання: додайте іграшки, скорочуйте час на запам'ятовування. Можна замінити іграшку інший - дитина, обернувшись, повинна розповісти, що змінилося.
Немає коментарів:
Дописати коментар