НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА+ НУШ2



Формат модельної програми та навчальних матеріалів у 2 пілотному класі: методичний супровід вчителя+РОЗВИВАЄМО ГРОМАДЯНСЬКІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ДРУГИЙ КЛАС    Всеукраїнський ФОНД КРОК ЗА КРОКОМ

Назви тематичних місяців. Ділюся з Вами !!!

Я – школяр/школярка. Наш клас. Мої друзі

Осіння мозаїка. Моє довкілля=  Зміни

3 вересня-28 вересня


Матеріали теми охоплюють ключові проблеми: формування в учня / учениці власної ідентичності та готовності до змін через вироблення поваги до інших, толерантного ставлення до культурного різноманіття і розбіжності суджень, набуття досвіду взаємодії та співпраці через обмірковування прийнятих у класі, школі і місцевій громаді соціальних норм, активна участь у житті цих спільнот та усвідомлення відповідальності за свої вчинки, співпраця з однолітками для вирішення проблем спільноти.читати далі 

Я – мандрівник. Ми – дослідники. Мої улюблені книжки. Вода =

Способи пізнання
1 жовтня-19 жовтня
Матеріали інтегрованої теми «Способи пізнання» спрямовані на формування в дітей розуміння, навіщо людина пізнає світ і що їй у цьому допомагає. Наприклад, різноманітні назви несуть у собі певну інформацію. Однією з таких назв є прізвище. Діти зможуть пояснити, навіщо людям прізвища, що таке «родове прізвище», як утворились їхні прізвища, що вони означають, чому так важливо виявляти повагу до свого прізвища та прізвищ інших людей, і зможуть демонструвати це у повсякденному житті. Діти дізнаються, що джерелом інформації може бути також і колір, як, наприклад, червоний колір світлофора або Червона книга. А ще для пізнання світу людині потрібні важливі якості, такі як спостережливість, уважність, цікавість.читати далі


Ми – українці. Ми-європейці. Я – мандрівник. Світ рослин. Світ тварин. Батьківщина=Територія 

22 жовтня-23 листопада

Виконуючи запропоновані завдання з теми, учні не лише усвідомлюватимуть унікальність території своєї батьківщини і Батьківщини, а й розумітимуть, що замало просто жити на певній території і любуватися красою її краєвидів, а потрібно щодня дбати про неї, бути активним і свідомим патріотом, громадянином. Завдяки інтерактивним вправам учні спостерігатимуть і переконуватимуться, що всі ми відрізняємось один від одного уподобаннями, поглядами, національністю, вірою, що кожна людина неповторна і кожна є скарбом для свого народу, і де б ми не мандрували, ми представляємо не лише себе, а й свій народ і рідну країну. Учні складатимуть і розповідатимуть історії про цінності, міркуватимуть і дискутуватимуть про «відповідальність за тих, кого приручили», тих, хто живе поруч із нами на цій ж території. А також задумаються: «А який особистий внесок у покращення життя безпосередньо у своєму населеному пункті я зробив, роблю, можу зробити?». І шукаючи шляхи вирішення суспільних проблем уже сьогодні, формуватимуть відповідальність, виявлятимуть громадську ініціативу для розв’язання актуальних питань на своїй території, на місцевому рівні та рівні держави.читати далі


Моя родина. Наш клас. Батьківщина. Зимові свята. Зимова мозаїка =Спільнота

26 листопада-25 січня

Пропонований зміст цієї теми розкриває сутність проблем шкільної спільноти, прав у школі, обов’язків учнів перед шкільною громадою, вироблення правил співпраці у класі, формування цінностей, якими люди об’єднані в суспільстві. Матеріали орієнтовані на формування в учня/учениці власної ідентичності й готовності до змін через вироблення поваги до інших, толерантного ставлення до культурного різноманіття та розбіжності суджень, набуття досвіду взаємодії і співпраці через обмірковування прийнятих у класі, школі, місцевій громаді соціальних норм, активну участь у житті цих спільнот та усвідомлення відповідальності за свої вчинки. читати далі

 Подарунки. Улюблені книжки. Батьківщина. Ми – підприємливі.=

Вартість і цінність

28 січня- 15 лютого

Під час роботи над інтегрованою темою «Вартість і цінність» учні дізнаються, що таке цінність, чому і яка праця є цінною, чому є цінним те, що люди створюють разом, що впливає на якість виконання того чи іншого завдання, навіщо потрібні мрії, у чому їх цінність і що допомагає людині здійснювати свої мрії. Важливо, щоб діти не тільки зрозуміли, навіщо людям трудитися, що від власного ставлення до праці залежить успіх і добробут людини, а й могли навести приклади із реального життя: свого, своїх рідних, сусідів тощо.читати далі


Світ захоплень. Спорт.  Мода. Театр. Професії. Хочу –можу -треба

18 лютого-8 березня

Завдання, запропоновані в межах теми, орієнтовані на формування в учнів відповідальності, упевненості в своїх силах, ощадливості й поміркованості, усвідомлення ролі знань та ініціативи у громадському, особистому житті й подоланні життєвих перешкод, усвідомлення свої унікальності як особистості, почуття власної гідності. Виконуючи завдання, діти аналізуватимуть свої звички, дискутуватимуть про бажання, потреби, мрії людей, обговорюватимуть спільні й індивідуальні цінності, можливості, повноваження та відповідальність самоврядних органів своєї класної громади, змінюватимуть правила, пояснюватимуть необхідність їхнього дотримання. читати далі

 Ми – дослідники.Техніка, яка допомагає. Весняна мозаїка. Веселка=

Ідеї – винаходи-відкриття

11 березня – 5 квітня

Матеріали теми орієнтовані на формування в учня / учениці впевненості, відповідальності, бажання змінити світ на краще, усвідомити роль природи в винахідництві, підвести до розуміння, що діяльність винахідників покращує якість життя, а спостереження за об’єктами живої та не живої природи, предметами, може спонукати до нових ідей та винаходів. Виконуючи завдання, діти вчаться аналізувати, спостерігати, порівнювати, узагальнювати, зацікавлюються дослідженнями та експериментами, вчаться критично мислити, приймати ідеї інших та висувати свої, розглядати природу як скарбницю винаходів.читати далі

 Час.Весняні свята. Великдень.Таємниці Космосу=Рух і час

8 квітня – 26 квітня

Усе довкола перебуває в русі, усе зазнає змін із часом. Що таке час? Ми всі відчуваємо плинність часу, але пояснити словами, що це, непросто. Запропоновані види діяльності дають змогу дітям зрозуміти, відчути цінність руху та часу – для кожного особисто, для природи і суспільства загалом. В рамках активностей діти дискутуватимуть, чи можна подорожувати в часі, зробити добру справу за одну хвилину, що потрібно намагатись робити швидко, а з якою справою не можна поспішати, чому так багато одиниць виміру часу, звірятимуть свій «біологічний годинник». Учні розкладатимуть на часовій шкалі свій вчорашній день й аналізуватимуть, що найкращого і цінного було в цьому дні, а скільки часу було згаяно, втрачено, що важливе варто зробити сьогодні, а що запланувати на завтра.читати далі

Моє довкілля.Навіщо потрібно їсти.Літня мозаїка.=

Все пов’язано з усім
29 квітня – 24 травня(з урахуванням резервного тижня)


Крок за кроком ми рухаємося в часі – у майбутнє. І тільки від нас залежить, як ми скористаємося цими ресурсами і витворимо себе й нашу державу!читати далі




osvitoria.media5 прийомів комплексного навчання: використовуйте асоціації, музику та парадокси
Скрипаль, лектор-музикознавець та педагог Михайло Казінік є автором методики комплексно-хвильового уроку. Це урок, над яким працюють разом кілька вчителів, розкриваючи певне поняття через різні предмети. Після виступу в Києві в креативному просторі mOre Михайло Казінік розповів «Освіторії» про невід’ємні елементи комплексного навчання, які можна застосовувати в школі і вдома.

Німецький філософ Готфрід Лейбніц сказав: «Музика — це прихована арифметична вправа душі, яка вираховує, сама про те не знаючи»

Парадокс — найважливіша частина уроку. Пряме мислення не винаходить нового, не створює відчуття відкриття. Як казав Король Лір: «Із нічого і вийде нічого». Парадокс дає змогу побачити звичні речі під іншим кутом — а це запорука творчості і в науці, і в мистецтві. Саме з парадокса слід починати урок. Це принцип «одивнення» (рос. «остранения») — почати з дивного, несподіваного, з того, чого найменше чекали ваші слухачі.

Вчитель має жартувати кожні 10 хвилин. У кого немає вродженого почуття гумору, повинні зібрати картотеку веселих історій і жартів. На кожен урок має бути 2–3 веселі історії. Веселунів завжди люблять більше, ніж похмурих людей чи монотонних лекторів. Щойно вчитель пожартував, він моментально перемикнув дітей на позитив.

Навчання — це праця, але вона перестає бути важкою, якщо стає радісною. Тому в школі має бути багато сміху, радості і похвали. Є таке прислів’я: знайди улюблену роботу, і з того дня ти перестанеш працювати. Те саме із навчанням — навчись викладати яскраво, з інтересом, і твої учні перестануть учитися у звичному розумінні слова.читати далі

e-litera Завдання для виведення на проектор 1 клас математика


.e-litera.com Презентація підручників для 2 класу















learningapps ФОРМУЛА НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ



nuschool.com.ua НУШ- планування, ранкові зустрічі, тематичні дні.
Ідеї для нуш

Як створити шкільний освітній простір?





Новий освітній простір – це не обов’язково реконструкція чи капітальний ремонт усієї шкільної будівлі.
Що слід брати до уваги, створюючи дизайн шкільного класу?
Організація. Сучасний освітній простір ґрунтується на поєднанні двох принципів – гнучкості та стабільності. Гнучка організація дозволяє швидко змінювати простір залежно від потреб освітнього процесу, впроваджувати різноманітні форми роботи. Стабільність забезпечує безперервність процесу, послідовність сприйняття та діяльності, підтримує порядок у просторі та керованість у роботі.читати далі



Публікуємо розповіді про популярні сторінки іноземних вчителів, які цікаво не тільки переглядати, а й читати. Тут ви можете знайти нестандартні ідеї уроків від таких же затятих працівників освіти, як і ви, надихнутись, а інколи й поспівчувати тяжкій роботі, — це можуть зрозуміти тільки педагоги!
НУШ - готові презентації та розробки уроків Сайт Цупи В.В.

Наші помічники — МУЛЬТИКИ

Як мультики допомагають розповісти про все на світі
Сьогодні будемо дивитися мультфільми! Хто ж з дітей та й дорослих відмовиться? Я, наприклад, часто на заняттях показую мультфільми і навколо них розгортаю роботу з дітьми. Педагогам дуже подобається! А дітям …. Як мультики можуть не подобатися?!!! Головне їх вибрати і придумати як цікаво їх продовжити. І ще продовження мають придумувати не тільки педагоги, а й малята. Наприклад, можна зробити макет аеродрому і продовжити мультик про літачка Вінкі або … Все по-порядку.читати далі


1 тиждень1 тиждень
Потрібна докорінна реформа, яка зупинить негативні тенденції, яка перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованності, економічного розвитку і конкурентоспроможності України.  НУШ


Сім навчальних зон, які повинні бути в кожному класі читати далі У підготовці до нового навчального року треба врахувати безліч речей. Дуже часто часу вистачає лише на те, щоб переглянути календарний план, стандарти, нові закони, продумати тестування, але пропонуємо подумати й про те, як організувати клас – розставити парти, розвісити дошки оголошень і систематизувати матеріали.




Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи

Наказ МОН № 283 від 23.03.2018 року читати далі

7 осередків оформлення класної кімнати у початковій школі НУШ  читати далі
Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи (Частина 1) читати далі Частина 2 читати далі  Ранкова зустріч: що це і навіщо тут
Як облаштувати “класну” кімнату для учня читати далі
Реформа української школи, або як оформити кабінети у стилі НУШ (методичні вказівки) читати далі
Мультимедія НУШ media

 Ранкові зустрічі (метод. посібник)
  Ранкові зустрічі Щоденні новини
  Ранкові зустрічі. Актуальність
  Ранкові зустрічі.Методика
  Розвиток особистості дитини
  Ранкові зустрічі . Практика
 Вірші для ранкового спілкування дітей. Надія Красоткіна
 Що таке ранкова зустріч? osvita.ua
 Методичка. Ранкові зустрічі.
 Ранкові зустрічі. Доброго ранку!




          Модельна навчальна програма для 1 класу

Навчальний матеріал на1 тиждень«Я – школяр»
2 тиждень
3 тиждень
4 тиждень
5 тиждень
6 тиждень
7 тиждень
9 тиждень
10 тиждень
11 тиждень
12 тиждень
13 тиждень
14 тиждень
15тиждень
16 тиждень
17 тиждень
18 тиждень
19 тиждень
20 тиждень
21 тиждень
22 тиждень
23 тиждень
24 тиждень
25 тиждень
26 тиждень
27 тиждень
28 тиждень
29 тиждень
30 тиждень
31 тиждень
32 тиждень
33 тиждень
Інтегрований курс навчання грамоти та я досліджую світ №2  методичка
Навчання грамоти. Я досліджую світ №2
Навчання грамоти.Я досліджую світ№3
Навчання грамоти. Я досліджую світ№1
Математика. Навчальний зошит №1
Математика. Навчальний зошит №2
Дивосвіт 1 кл (1 ч.) Дивосвіт 1кл (2ч.)
Я пізнаю світ 1 кл.(1ч.) Я пізнаю світ 1 кл. (2ч.) Пазли. Карта України

палички кюізенера що це?







Ігри та заняття з паличками Кюїзенера
1. Знайомимося з паличками. Разом з дитиною розгляньте, переберіть, помацайте всі палички, розкажіть якого вони кольору, довжини.
2. Візьми в праву руку якомога більше паличок, а тепер в ліву.
3. Можна викладати з паличок на площині доріжки, паркани, потяги, квадрати, прямокутники, меблів, різні будиночки, гаражі.
4. Викладаємо драбинку з 10 паличок Кюїзенера від меншої (білої) до більшої (помаранчевої) і навпаки. Пройдіться пальчиками по сходинках драбинки, можна порахувати вголос від 1до 10 і назад.
5. Викладаємо драбинку, пропускаючи по 1 паличці. Дитині потрібно знайти місце для відсутніх паличок.
6. Можна будувати з паличок, як з конструктора, об’ємні споруди: колодязі, башточки, хатинки і т.п.
7. Розкладаємо палички за кольором, довжиною.
8. “Знайди паличку того ж кольору, що і у мене. Якого вони кольору?”
9. “Поклади стільки ж паличок, скільки і у мене”.
10. “Виклади палички, чергуючи їх за кольором: червона, жовта, червона, жовта” (надалі алгоритм ускладнюється).
11. Викладіть кілька рахункових паличок Кюїзенера, запропонуйте дитині їх запам’ятати, а потім, поки дитина не бачить, заховайте одну з паличок. Дитині потрібно здогадатися, яка паличка зникла.
12. Викладіть кілька паличок, запропонуйте дитині запам’ятати їх взаєморозташування і поміняйте їх місцями. Малюкові треба повернути все на місце.
13. Викладіть перед дитиною дві палички: “Яка паличка довша Яка коротша?” Накладіть ці палички одна на одну, підрівняйте кінці, і перевірте.
14. Викладіть перед дитиною кілька паличок Кюїзенера і запитайте: «Яка найдовша? Яка найкоротша? »
15. “Знайди будь-яку паличку, яка коротша за синю, довша за червону”.
16. Розкладіть палички на 2 купки: в ОДНІЙ 10 штук, а в інший 2. СПИТАЙТЕ, де паличок більше.
17. Попросіть показати вам червону паличку, синю, жовту.
18. “Покажи паличку, щоб вона була не жовтого”.
19. Попросіть знайти 2 АБСОЛЮТНО Однакові палички Кюїзенера. Запитайте: “Які вони по довжині Якого вони кольору?”
20. Побудуйте поїзд з вагонів різної довжини, починаючи від найкоротшого і закінчуючи найдовшим. Запитайте, якого кольору вагон стоїть п’ятим, восьмим. Який вагон праворуч від синього, зліва від жовтого. Який вагон тут найкоротший, найдовший? Які вагони довші за жовтий, коротші за синій.
21. Викладіть кілька пар однакових паличок і попросіть дитину «поставити палички парами».
22. Назвіть число, а дитині потрібно буде знайти відповідну паличку Кюїзенера (1 – біла, 2 – рожева і т.д.). І навпаки, ви показуєте паличку, а дитина називає потрібне число. Тут же можна викладати картки із зображеними на них точками або цифрами.
23. З декількох паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як бордова, помаранчева.
24. З декількох однакових паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як помаранчева.
25. Скільки білих паличок вкладеться у синій паличці?
26. За допомогою помаранчевої палички потрібно виміряти довжину книги, олівця і т.п.
27. “Перерахуйте всі кольори паличок, що лежать на столі”.
28. “Знайди в наборі найдовшу і найкоротшу паличку Постав їх одну на одну. А тепер поруч одна з одною”.
29. “Обери 2 палички одного кольору. Які вони по довжині? Тепер знайди 2 палички однієї довжини. Якого вони кольору?”
30. “Візьми 2 будь-які палички і поклади їх так, щоб довга виявилася внизу”.
31. Покладіть паралельно один одному три бордові рахункові палички Кюїзенера, а праворуч чотири такого ж кольору. Запитайте, яка фігура ширша, а яка вужча.
32. “Постав палички від найнижчої до найвищої (паралельно одна одній). До цих паличок прибудовуйте зверху такий же ряд, тільки в зворотному порядку”. (Вийде квадрат).
33. “Поклади синю паличку між червоною і жовтою, а помаранчеву зліва від червоної, рожеву зліва від червоної”.
34. “З закритими очима візьми будь-яку паличку з коробки, подивися на неї і назви її колір” (пізніше можна визначати колір паличок навіть із закритими очима).
35. “З закритими очима знайди в наборі 2 палички однакової довжини. Одна з паличок у тебе в руках синя, а інша тоді якого кольору?”
36. “З закритими очима знайди 2 палички різної довжини. Якщо одна з паличок жовта, то можеш визначити колір іншої палички?”
37. “У мене в руках паличка трохи довша блакитної, вгадай її колір”.
38. “Назви всі палички довші за червону, коротші за синю”, – і т.д.
39. “Знайди дві будь-які палички, які не будуть рівні цій паличці”.
40. Будуємо з паличок Кюїзенера пірамідку і визначаємо, яка паличка внизу, яка зверху, яка між блакитною та жовтою, під синьою, над рожевою, яка паличка нижче: бордова або синя.
41. “Виклади з двох білих паличок одну, а поруч поклади відповідну їх довжині паличку (рожеву) Тепер кладемо три білих палички -. Їм відповідає блакитна”, – і т.д.
42. “Візьми в руку палички. Порахуй, скільки паличок у тебе в руці”.
43. З яких двох паличок можна скласти червону? (Склад числа)
44. У нас лежить біла лічильна паличка Кюїзенера. Яку паличку треба додати, щоб вона стала по довжині, як червона.
45. З яких паличок можна скласти число 5? (Різні способи)
46. На скільки блакитна паличка довше за рожеву?.
47. “Склади два потяги. Перший з рожевою і фіолетовою, а другий з блакитною та червоною”.
48. “Один поїзд складається з блакитної і червоною палички. З білих паличок склади поїзд довший за наявний на 1 вагон”.
49. “Склади поїзд з двох жовтих паличок. Вибудуй поїзд такої ж довжини з білих паличок”
50. Скільки рожевих паличок вміститься в помаранчевій?
51. Викладіть чотири білі рахункові палички Кюїзенера, щоб вийшов квадрат. На основі цього квадрата можна познайомити дитину з частками і дробами. Покажи одну частину з чотирьох, дві частини з чотирьох. Що більше – ¼ або 2/4?
52. “Склади з паличок кожне з чисел від 11 до 20”.
53. Викладіть з паличок Кюїзенера фігуру, і попросіть дитину зробити таку ж (надалі свою фігуру можна прикривати від дитини аркушем паперу).
54. Дитина викладає палички, слідуючи вашим інструкціям: “Поклади червону паличку на стіл, справа поклади синю, знизу жовту”, – і т.д.
55. Намалюйте на аркуші паперу різні геометричні фігури або букви і попросіть малюка покласти червону паличку поруч з буквою “а” або в квадрат.
56. З паличок можна будувати лабіринти, якісь хитромудрі візерунки, килимки, фігурки.
Більш детально з методичними рекомендаціями можна ознайомитися в посібнику “Розвиваючі ігри та заняття з паличками Кіюзенера”.
Конструювання із паличок схеми



 Технологія розвитку критичного мислення учнів

                                        Термінологічний словник
Активне  навчання  (Active  Learning).  Підхід  до  навчання,  що  припускає  постановку
питань,  дослідження  й  вивчення,  що  направляє  самими  учнями.  Це  протилежність
заучування.
Актуалізація  (передбачення)  (Anticipation).    Фаза  на  початку  уроку,  під  час  якої
виконуються завдання, щоб нагадати  учням  те, що вони вже знають з цієї теми, заохотити
їх задавати питання з теми й поставити цілі для їхнього навчання.
Безшумний  сигнал  (Quiet  signal).  Безшумний  спосіб  попросити  всіх  замовчати  й
привернути увагу учнів. Використається на семінарах, коли одночасно виконується кілька
різних завдань.
«Взаємне  навчання»  (Reciprocal  Teaching).  Завдання  з  читання  й  обговорення  тексту
методами кооперативного навчання, у процесі якого члени групи по черзі виконують роль
учителя.
«Загальна  угода»  (або  «Угода  учнів  нашого  співтовариства  /класу»)  (Community
Agreements). Це  правила поведінки, яких учні погодилися дотримуватись під час спільної
навчальної  роботи  в  групах  –  для  того,  щоб  їхня  робота  була  більш  цілеспрямованою  й
продуктивною.
Графічний  організатор  (Graphic  organizer).  Схема  або  таблиця,  які  використовуються
для  того,  щоб  допомогти  учням  організувати  свої  відповіді  таким  чином,  щоб
продемонструвати,  як  організовані  поняття  /ідеї  в  них  у  голові.  Прикладами  графічних
організаторів є «семантична павутина» і «Т – схема».
«Подвійний  щоденник»  (Dual  entry  diary).  Спосіб  ведення  записів,  як  реакції  на
прочитане. Сторінка ділиться на  два  стовпчики: в одному наводяться  цитати з тексту, а в
іншому учень пише свої коментарі відносно цієї цитати.
«Щоденник важливих подій»  (Critical incident journal). Щоденник, призначення якого
полягає  в  тому,  щоб  змусити  учнів  проаналізувати  той  життєвий  досвід,  що  вони
одержують під час своєї діяльності в ході «Навчання на основі досвіду /практики» (див.
нижче).  Такий  щоденник  дозволяє  учням  сфокусувати  увагу  на  всьому,  що
представляється їм важливим, і сприяє тому, щоб учні проаналізували  свою реакцію на ці
важливі події /важливий досвід.
«Щоденник із трьох частин» (Three part journal). Призначення такого щоденника у тім,
щоб надати учням можливість проаналізувати той досвід, що вони одержують у ході своєї
діяльності  підчас  «Навчання  на  основі  досвіду  /практики»  (див.  нижче).  Такий
щоденник дозволяє  учням зв'язати свій досвід з тим, що вони читають і обговорюють  у
класі.
Щоденники  (Journals).  Зошити,  у  яких  учні  записують  свою  реакцію  на  те,  що  вони
вивчають. Акцент робиться не стільки на  конспектуванні,  скільки  на  особистих  реакціях
учнів  і  виникаючих  у  них  думках  (складання  заміток  /конспектування  теж,  звичайно,
цінно, але воно служить іншим цілям, ніж щоденники).
Дошка  питань  (Question  board).  Місце,  де  учні  записують  питання  про  те,  що   вони
хотіли б довідатися - з тем, які пов'язані (або не пов'язані) з досліджуваними матеріалами.
«Драматичні  ролі»  (Dramatic  roles).  Засіб  для  обговорення  добутків  літератури,
запозичений  зі структуралізму, що  припускає  аналіз  того, яку роль у сюжеті відіграє той
або інший персонаж.читати далі


 Майстерня педагога.ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ . НУШ
Вийшов посібник «Порадник для вчителя» створений з метою методичної підтримки вчителів
що будуть впроваджувати  новий Державний стандарт початкової загальної освіти та пілотних шкіл . Навчально-методичний посібник створено командою фахівців -представників НАПН України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», НВК«Новопечерська школа».

«Порадник для вчителя» створено як он-лайн ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – в першу чергу,різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.
Він стане корисним ресурсом і для інших  вчителів початкових класів. Для методичної роботи зручно подано матеріал у презентаціях:
Зміст:
Розділ 1    Короткий огляд Концепції Нової української школи 
Розділ 2    Путівник по проекту Державного стандарту початкової загальної освіти 
Розділ 3   Особливості розвитку дітей 6-7-ми річного віку 
Розділ 4   Організація освітнього середовища 
Розділ 5    Інтегроване навчання: види, способи, форми реалізації 
Розділ 6    Приклади орієнтовного планування на день, тиждень 
Розділ 7   Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розділ 8   Співпраця з батьками 
Розділ 9   Соціальна інклюзія


Сайт НУШ

Платформа «Нова українська школа» призначена для:


Надання у зручній та дружній формі всім учням (в тому числі дітям з особливими потребами, дітям переселенців, дітям української діаспори за кордоном та дітям у зоні АТО), всіх років навчання, по всій території України вільного та безкоштовного доступу до навчальних матеріалів в електронному вигляді, в обсязі та за предметами, передбаченими навчальною програмою.
Накопичення на одній платформі наявних електронних навчальних посібників та електронних навчальних матеріалів різних авторів та виробників (у повному обсязі, або у вигляді посилань), які відповідають вимогам МОН щодо якісного подання та наповнення інформацією, проведення відкритих конкурсів на розробку контенту та на створення електронних навчальних посібників, створення умов для учнів щодо поглибленого вивчення предметів, проведення відкритих олімпіад, конференцій та консультацій за предметами
Забезпечення інформаційної, методичної а консультативної підтримки для учнів, батьків, вчителів та керівників навчальних закладів з питань організації та вмісту навчання за всіма предметами навчальної програми всіх років навчання, надання допомоги батькам щодо підбору школи та запису дітей до неї.
Створення віртуального простору для спілкування, опитувань, громадських та професійних обговорень питань організації та наповнення навчального процесу, створення та взаємодії спільнот батьків, викладачів та учнів.
Створення можливості для шкіл створити на хмарній складовій Платформи власний зручний та функціональний портал за готовим шаблоном.


 Навчально-методичний посібник створено командою фахівців, які проводили тренінг для тренерів, – представників НАПН України, Всеукраїнського фонду “Крок за кроком” та НВК “Новопечерська школа”.читати далі“Порадник для вчителя” створено як онлайн-ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.
Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – насамперед, різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.


 Якщо ви маєте яблуко і я маю яблуко, і ми обміняємося цими яблуками, то у вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо ви маєте ідею і я маю ідею, і ми обміняємося цими ідеями, то у кожного буде по дві ідеї. (Б. Шоу)читати далі


5 креативних методів дізнатися, як учні засвоюють ваші уроки читати далі

Як говорити з дітьми про інклюзію? Сім тематичних відео


Як пояснити дитині різноманіття світу і навчити поважати його? Як говорити з дитиною на теми інвалідності, розладів аутичного спектру та інших особливостей? Із інтенсивним запровадженням інклюзивної освіти в Україні це питання особливо гостро постає перед багатьма вчителями і батьками.

Тому пропонуємо вам добірку відео, які просто і цікаво розповідають про складні теми і вчать толерантності. Впевнені, що це буде цікаво і доросилим, адже з цих відео можна дізнатись, наприклад, у чому особливості аутизму і яким він може бути.

Оскільки більшість цих відео англійською мовою, вони можуть стати в нагоді не лише для окремих розмов, присвячених вихованню толерантності, а й інструментом для вивчення мови (можливість включити субтитри на деаких відео зробить такий урок ще кориснішим – для цього потрібно натиснути значок налаштувань та обрати “Субтитри”).читати далі




Радість від навчання і робота без “методички”. Як ми майже півроку пілотуємо новий Стандарт

Я – вчитель, який свідомо обрав професію.
джерело


30 січня відбулася презентація онлайн-курсу для вчителів початкової школи, які навчатимуть перші класи з вересня 2018-го. Розповідаємо, що це за курс, для чого він потрібен та що буде з вчителями, які його не пройдуть. джерело


Інститут модернізації змісту освіти


Програма підвищення кваліфікації вчителів НУШ Інститутами післядипломної освіти
Переосмислення соціальної і професійної місії вчителя Нової української школи актуалізує необхідність підготовки фахівців, адаптованих до сучасних соціокультурних умов, здатних творчо працювати, приймаючи нестандартні рішення в ситуаціях ринкової конкуренції, уникаючи стереотипізації і шаблонів, засвоювати нові професійні ролі і функції, забезпечувати випереджувальність розвитку країни, реалізовувати освітні проекти національного масштабу, витримувати конкуренцію на європейському і світовому ринку освітніх послуг тощо“, – пояснюють у загальних положенням програми.
Типова освітня програма передбачає очно-дистанційну форму навчання. Дистанційна форма навчання – проходження онлайн-курсу на сайті студії онлайн-освіти EdEra.
Очну форму навчання організовують Інститути післядипломної освіти, що включає:
  • тренінги
    інтерактивні лекції
    майстер-класи
    дискусії (тематичні та подіумні)
    конференції (з обміну досвідом, підсумкові, наукові, інтернет-конференції тощо)
    самостійну роботу – моніторинг та оцінка результатів пропонованих освітніх змін

    Програма також передбачає обов’язкову та вибіркову частини (детальніше дивіться у документі нижче).
Обов’язкова – складається з очних сесій (60 год.) та дистанційного курсу (60 год.) і охоплює фахові навчальні модулі.

Вибіркова – передбачає вільний вибір модулів в очному, очно-дистанційному або дистанційному форматах з урахуванням індивідуальних потреб педагогів загальною кількістю 30 год.
Атестація педагогічних працівників 2018. Дати, подробиці, особливості
ХТО МОЖЕ НЕ ПРОХОДИТИ ОБОВ'ЯЗКОВУ АТЕСТАЦІЮ?
  • педпрацівники, які почали свою трудову діяльність безпосередньо в 2015
  • хто тільки-но вийшов з декретної відпустки
  • хто з тих чи інших причин не працювали протягом 4-х останніх місяців

 4 головні статті про те, якою буде Нова українська школа
Перші висновки вчителів пілотних шкіл та закордонний досвід, на який орієнтується реформа. Зібрали для вас матеріали, що допоможуть краще зрозуміти концепцію Нової української школи.

Промо-ролик до «Онлайн-курсу для вчителів початкової школи»



Зрозуміти новий Стандарт. Інструкція для вчителів
Навіщо він взагалі потрібен?
Що передбачає цей проект Стандарту?
Що таке компетентності?
Навіщо вводиться інтеграція?
Як буде реалізовуватись така інтеграція?
Пропонується інтегрувати сім освітніх галузей у курс “Я досліджую світ”.
Окремими навчальними предметами залишаються іноземна мова, фізкультура та мистецтво.
Звичні для нас “українська мова” та “математика” пропонується теж інтегрувати, але не повністю. 3 4-х годин на тиждень вивчення математики один урок викладатиметься в рамках інтегрованого курсу, а інші три – як окремі навчальні предмети.
Так само з українською мовою. Автори стандарту пропонують 2 години цього навчального предмету викладати в рамках курсу “Я досліджую світ”, а решту 5 – як окремий предмет “Українська мова”.
Які освітні галузі визначає Стандарт?
Загалом їх 9 (у дужках наводимо скорочення, яке використовується в індексі державних вимог до обов’язкових результатів навчання):
Мовно-літературна (МОВ)
Математична (МАО)
Природнича (ПРО)
Технологічна (ТЕО)
Інформатична (ІФО)
Соціальна і здоров’язбережна (СЗО)
Фізкультурна (ФІО)
Громадянська та історична (ГІО)
Мистецька (МИО)
Для підтримки вчителів МОН створює Національну електронну платформу. Вона міститиме методичні рекомендації з конструювання навчальних програм предметів і курсів, інформацію про ресурси для цього та засоби оцінювання. Бета-версія такої платформи вже є: http://nus.inf.ua/.
У проекті Стандарту початкової освіти розглядаються такі наскрізні вміння в розвитку:
Розв’язую проблеми
Критично мислю
Творчо мислю (креативність)
Співпрацюю
Ефективно спілкуюся
Розвиваю власний емоційний інтелект
Досліджую
Організовую свою діяльність
Рефлексую
Читаю вдумливо
Ці очікувані результати – лише деякі з великого переліку. Більше деталей – у тексті Стандарту.

РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 17 січня 2018 р. № 17-р

20 коментарів:

  1. Доброе утро!!! Огромное спасибо ВАМ за такой интересный материал!Творческих успехов ВАМ и вдохновения!!!

    ВідповістиВидалити
  2. Щиро вдячна Вам, шановна Тетянко! Ви зробили величезну роботу на допомогу вчителям майбутніх першачків Нової Української Школи! Успіхів Вам і всього-всього найкращого! Хай щастить завжди й у всьому!))

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую за цікавий матеріал. Творчих успіхів і натхнення Вам

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую Вам за можливість скористатись таким потрібним і цікавим матеріалом. Успіхів та натхнення Вам.

    ВідповістиВидалити
  5. Дякую вам за цікавий та змістовний матеріал. Творчих успіхів та натхнення Вам.

    ВідповістиВидалити
  6. Пані Тетяно, дякую за цікавий матеріал. Кидаю в скарбничку, думаю, знадобиться. Ви працювали, як я зрозуміла, за програмою НУШ-2 Шияна. Як Вам? Хотілося б почути з перших вуст, бо саме зараз обираємо програму для своєї школи, і я вагаюся, хоч дуже хочеться спробувати саме цю модельну програму.


    ВідповістиВидалити
  7. Ви майстер своєї справи. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  8. Чудовий блог! Багато корисної інфрормації, все структуровано!!!Дякую за матеріали!

    ВідповістиВидалити
  9. Дякую за змістовний матеріал.Успіхів Вам !

    ВідповістиВидалити
  10. Дякую за працьовитість, щирість, колего. Скористуюсь чудовими тестами.

    ВідповістиВидалити
  11. Дякую за творчість! Чекаю нових матеріалів!

    ВідповістиВидалити
  12. Вдячна за коментарі.Приємно. Користуйтеся))

    ВідповістиВидалити
  13. Багато дуже цікавого та актуального матеріалу. Дуже вдячна ВАМ за ваш труд.

    ВідповістиВидалити
  14. Дякую,весь матеріал актуальний і важливий та й програма Шияна до вподоби.Ви молодчинка!

    ВідповістиВидалити
  15. СКАЖІТЬ БУДЬ ЛАСКА ,ЯК МОЖНА СКАЧАТИ НАЗВИ ТИЖНІВ?

    ВідповістиВидалити
  16. Мне было приятно работать с Бенджамином (кредитный специалист). Он был полностью откровенен в отношении затрат и финансовой целесообразности сделки. Фактически, когда я объяснил свою ситуацию, он посоветовал мне не рефинансировать, если текущие условия не улучшатся, даже если это будет стоить ему бизнеса. Когда он позже связался со мной по поводу более выгодной сделки, я ухватился за нее, потому что он заслужил мое доверие "Определенно заставило меня почувствовать уверенность в том, что я работаю с отличной кредитной компанией / великим деловым человеком, который знает себе цену в направлениях бизнеса. Я посоветую вам любой здесь, кто ищет какой-либо кредит, должен связаться с г-ном Бенджамином, потому что он и его компания помогли мне с ссудой по ставке 2%, что было очень впечатляюще. Я попросил г-на Бенджамина связаться с офисной электронной почтой по адресу .... 247officedept@gmail.com

    ВідповістиВидалити